عادات بد روزانه خیلی سریع می‌توانند وارد خلق و خوی ما شوند، بدون این که حتی متوجهشان شویم. مخصوصا برای امثال ما که هر روز ساعاتی طولانی را پای کامپیوتر یا ابزارهای دیجیتال می‌گذرانیم.خوردن فست فودها، استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی یا خیلی کارهای دیگر که به راندمان کاری و کیفیت زندگی ما ضربه می‌زنند.

اما از طریق همین ابزارهای الکترونیک نیز می‌توان این عادت‌های بد را ترک کرد. امروز قصد داریم 5 ابزار عالی برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند، عادت‌های بد روزانه خود را ترک کنید.

  1. Quitzilla

اپلیکیشن Quitzilla یک ابزار بسیار ساده و کاربرپسند است که به شما کمک می‌کند بر عادت‌های بد خود نظارت داشته باشید و دفعات و روند آن‌ها را ثبت کنید. این برنامه در واقع عادت‌های بدی را که می‌خواهید ترک کنید، ثبت کرده و در نهایت آماری از میزان درگیری شما با این عادات را در بازه‌های مشخص به شما نمایش می‌دهد.

Quitzilla

چرخه‌های زمانی این برنامه به صورت ۲۴ ساعته طراحی شده‌اند تا بتوانید روزهای مختلف را با هم مقایسه کنید. در نسخه پایه که به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد، تنها می‌توانید دو عادت بد را در برنامه اضافه کنید؛ اما با خرید نسخه پولی، امکان افزودن عادات بیشتری وجود دارد. امکانات و گزینه‌های متنوعی برای این برنامه در نظر گرفته شده است و این ابزار جزو ابزارهای مؤثر برای ترک عادات بد در اندروید به شمار می‌آید. حتی در نسخه رایگان نیز بسیاری از این خدمات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  1. Since I Quit

Since I Quit یکی از گزینه‌های بسیار خوب در میان برنامه‌های اندرویدی برای ترک عادات بد است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا ۵ عادت بد را بدون نیاز به خرید نسخه پولی وارد کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم تعداد این عادات را در برنامه محدود نگه دارید تا از سردرگمی جلوگیری کنید.

عادت‌های بد زیادی به صورت پیش فرض در برنامه گنجانده شده، از جمله عقب انداختن کارها، نوشیدن زیاد و … . اما شما هم می‌توانید عادت مورد نظر خود را نیز به صورت دستی وارد نمایید. سپس تایمری برای شما در نظر گرفته می‌شود که با هر بار انجام دادن آن کار، ریست می‌شود.

Since I Quit

  1. Bad Choice Tracker

از اسم این برنامه پیداست که دقیقا برای چه کاری ساخته شده است. ساختار Bad Choice Tracker کاملا ساده و البته تاثیر گذار است و به شما کمک می‌کند که نظارت درستی بر انجام عادت‌های بد خود داشته باشید. شما ابتدا لیستی از عادت‌های بد خود درست می‌کنید و وقتی هر کدام از آن‌ کارها را انجام می‌دهید، روی دکمه bad choice می‌زنید.

Bad Choice Tracker

پس از این کار، برنامه از شما می‌پرسد که دلیل انجام این عادت چیست و در نهایت یک مجموعه داده بسیار خوب از دفعات انجام کار و همچنین دلایل آن گردآوری می‌کند تا به شما کمک کند عادت بد خود را بهتر ترک کنید. اطلاعات متنوعی از جمله زمان ورزش کردن، کار و خواب شما نیز در برنامه لحاظ می‌شود تا یک آمار کلی از کیفیت روزهای خود داشته باشید.

  1. Quit Bad Habits

Quit Bad Habits ابزارهای متعددی برای ترک عادت‌های بد در اختیار شما قرار می‌‌دهد که شامل آمارهایی با جزییات بالا می‌شود. برای شروع در این برنامه باید عادت بد مد نظر خود را وارد کرده و سپس برنامه تایمری برای هر بار که شما آن را انجام می‌دهد روشن خواهد کرد.

Quit Bad Habits

ویژگی‌هایی که باعث می‌شود Quit Bad Habits را به جای دیگر گزینه‌های لیست انتخاب کنید، همین آمارهای بسیار خوب و البته امکان وارد کردن هزینه‌های مالی عادت بد شما است. البته همین جزییات بالا ممکن است برای بسیاری دلیلی باشد برای استفاده نکردن از آن. برنامه کاملا رایگان است اما باید در میان کار کمی تبلیغات ببینید که البته خیلی طولانی نیستند.

  1. To Don’t

از پیچیده‌ترین برنامه‌های لیست به ساده‌ترین آن‌ها می‌رسیم. To Don’t یک اپلیکیشن بسیار ساده و رایگان برای ترک عادات بد است که به شما نشان می‌دهد در چه روزهایی کار مورد نظر را انجام داده‌اید و در چه روزهایی آن را انجام نداده‌اید.

To Don't

بعد از اضافه کردن لیست عادت‌های بدی که می‌خواهید ترک کنید، تنها کافی است که هر بار که آن را انجام می‌دهید، دکمه مورد نظر را بزنید تا در To Don’t ثبت شود و در آمار روزانه‌ی شما بیاید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *