همانطور که درباره نرم افزار مدیریت پروژه جیرا خواندیم، قصد داریم در این مقاله شما را با ویژگیهای آن بیشتر آشنا کنیم و بگوییم جیرا چه کاربردهایی دارد و چگونه عمل می‌کند.

ویژگی‌های کاربردی نرم افزار جیرا

جیرا به خاطر قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد، پس از نرم‌افزار مایکروسافت پراجکت MSP یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های مدیریت پروژه به شمار می‌رود. این نرم‌افزار از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و یک سیستم قدرتمند برای مدیریت پروژه و مدیریت وظایف در یک سازمان است. جیرا همچنین یکی از نرم‌افزارهای کارآمد در مدیریت پروژه‌های چابک محسوب می‌شود که پشتیبانی از تمام رویکردهای این نوع پروژه‌ها را نیز بر عهده دارد. برای کنترل کاربران امکان تعیین سطح دسترسی وجود دارد. در این نرم‌افزار می‌توان کاربران مختلف را در یک تیم واحد قرار داد و اختیارات آنها را مشخص کرد. به علاوه امکان گزارش و ثبت نظرات توسط کاربر و گروه‌ها وجود دارد که در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانند موضوعات موردنظر خود را اعلام کنند.

در نرم‌افزار جیرا یک نمودار گردش کار با نام ورک‌فلو workflow برای طراحی فرایند کسب و کارتان وجود دارد که در آن موضوعات و issue ها مطرح می‌شوند تا نحوه کار و وضعیتشان مشخص شود. جیرا یک بخش اعلانات دارد که رخدادهای مهم را برای بخش‌های مختلف کاری اطلاع می‌دهد. این نرم‌افزار همچنین قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد. شما با استفاده از جیرا می‌توانید تمامی کارهای مربوط به امور مشتریان را به راحتی پیگیری و بررسی کنید. در زمان‌های مشخص گزارش کار بگیرید و پروژه خود را پیش ببرید.

کاربردهای نرم‌افزار جیرا

نرم‌ افزار جیرا نیازهای بسیاری را از کسب و کارها برطرف می‌کند که چند مورد را در اینجا بازگو می‌کنیم. این نرم‌افزار به دلیل اینکه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، مورد توجه بسیاری از مدیران پروژه قرار گرفته و کار آنها را راحت‌تر کرده است.

  • مدیریت پروژه: از آنجایی که نرم‌افزار جیرا تقویم شمسی را نیز پشتیبانی می‌کند، این امکان را به وجود آورده است که مسایل مربوط به پروژه‌های شرکت‌های ایرانی و فارسی‌زبان را نیز حل کند. این نرم‌افزار قدرتمند قابلیت‌های فراوانی دارد که کنترل پروژه را برای مدیران ساده‌تر می‌کند.
  • مدیریت وظایف: نسخه بومی‌سازی شده نرم افزار جیرا به گونه‌ای عمل می‌کند که کاربران فارسی زبان نیازهای خود را به عنوان مدیریت وظایف مطرح و به کمک آن حل کنند.
  • سفارشی‌سازی: سفارشی‌سازی برنامه جیرا با توجه به نسخه فارسی آن به بهترین نحو در شکل و دموی ظاهری، گردش کار مربوط به هر پروژه، تغییر در فرم‌های موجود، سطح دسترسی افراد به سیستم و یا هر ویژگی دیگری قابل انجام است. همه این موارد باعث شده است تا این نرم‌افزار یکی از بهترین‌ها در کل بازار باشد.
  • گزارش‌گیری: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جیرای فارسی، تهیه گزارش از عملکردهای روزانه، هفتگی و ماهانه در طول سال است که کار مدیران را ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کند.
  • ارتباط با مشتریان: نرم‌افزار جیرا به خاطر بومی‌سازی انجام شده در مدیریت پروژه، باعث شده تا کارشناسان و مدیران به راحتی بتوانند با مشتریان و کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و به امور مربوط به آنها رسیدگی کنند. حتی مشتریان خودشان نیز می‌توانند پروژه موردنظرشان را که دسترسی به آن توسط مدیر تعریف شده است را پیگیری کنند.

عملکرد سیستم مدیریت پروژه در نرم افزار جیرا

نرم‌افزار جیرا اغلب امکاناتی را که برای مدیریت پروژه مورد نیاز است، پشتیبانی می‌کند. عملکرد این سیستم به صورت زیر است:

  • مدیریت کانبان:‌ یکی از مشهورترین ابزارهای مدیریت پروژه کانبان نام دارد. با انتخاب این ابزار، شما به بخش آموزش‌های مربوط به ساخت تابلو جریان‌کار جدید هدایت خواهید شد و به راحتی می‌توانید به کمک قابلیت درگ‌انددراپ drag and drop کارها را در این پلتفرم ویرایش کنید.
  • مدیریت اسکرام: اسکرام یکی از مهم‌ترین متدولوژی‌هایی است که امروزه برای راه‌برد پروژه‌ها استفاده می‌شود و اسکرام جیرا، امکان ساده‌سازی پروژه های گسترده به بخش‌های کوچکتر را دارد. با انتخاب جیرا و آموزش اسکرام به راحتی می‌توانید پروژه‌ها را به همراه تیم خود مدیریت کنید. همچنین امکان انتقال اطلاعات بین تابلو‌های اسکرام و کانبان وجود دارد.
  • مدیریت محتوا: قالب مدیریت محتوا را در جیرا انتخاب کنید تا وظایف کاری را بر اساس کانبان و با توجه به نیاز شما ایجاد کند. در این صورت امکان ایجاد پیش‌نویس، ویرایش و انتشار محتوا را خواهید داشت. مهم‌ترین مورد در سیستم مدیریت محتوای جیرا این است که می‌تواند خیلی خوب با پلتفرم‌های مشهوری همچون وردپرس، WordPress و اسکوارسپس، Squarespace ارتباط برقرار کند.
  • ردیابی مشکل: طراحی این سیستم به گونه‌ای است که امکان تقسیم‌بندی مسایل و مشکلات پروژه وجود دارد تا در طول انجام کار تحت نظر و مورد بررسی قرار بگیرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *