بسیاری از ما برای جستجو در محتوای بی‌پایان اینترنت به سراغ گوگل می‌رویم. این سایت محبوب، از زمانی که یاهو را به عنوان پر استفاده‌ترین موتور جتسجو کنار زد، تا حالا بی‌رقیب بر این جایگاه تکیه زده و بعید است که به این زودی کسی توان کنار زدن آن را داشته باشد. اما احتمالا می‌دانید که در صفحه اصلی گوگل، می‌توان کارهای جالبی، غیر از جستجو در اینترنت انجام داد! کارهای جالب و مفرحی که بعضی از بهترین‌هایشان را در لیست امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

کارهای جالبی که در صفحه جستجو گوگل می‌توانید انجام دهید

10 کار جالب و مفرح در صفحه اصلی گوگل

از میان ده‌ها کار مختلفی که می‌توان در صفحه گوگل انجام داد، ما 10 مورد از جالب‌ترین‌هایشان را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم با مورد جالبی روبه رو شدید، آن را با دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  1. جستجو به شکل تیتراژ جنگ ستارگان

یکی از چیزهایی که همیشه جنگ ستارگان (Star Wars) به آن معروف بوده، شکل خاص تیتراژ آن است که از گذشته‌های دور در این سری فیلم‌ها به کار گرفته می‌شده است. کافی‌ست در گوگل عبارت زیر را جستجو کنید تا صفحه گوگل به کلی تغییر کرده و اطلاعات فیلم‌های جنگ ستارگان و صفحات مختلف وب مرتبط با این سری فیلم‌ها به شکل تیتراژ برایتان به نمایش در بیاید.

a long time ago in a galaxy far, far away

  1. بازی بریک اوت (Breakout)

بازی بریک اوت یکی از عناوین قدیمی آتاری هست که حالا به شکل‌های مختلف برای انواع پلت‌فرم‌ها وجود دارد. اما اگر شما در صفحه جستجو عکس گوگل عبارت atari breakout را تایپ کنید، می‌بینید که این صفحه با عکس‌های مربوط به این بازی پر شده و می‌توانید با این صفحه شروع به بازی بریک اوت کنید!

  1. شیر یا خط

احتیاج دارید، تصمیمی را با استفاده از شیر یا خط بگیرید اما سکه‌ای دور و برتان پیدا نمی‌کنید؟ اصلا نگران نباشید و به صفحه جستجو اصلی گوگل بروید و عبارت flip a coin را جستجو کنید. یک بخش اختصاصی برای این کار باز شده و با زدن روی دکمه Flip It سکه به صورت اتفاقی چرخیده و نتیجه را به شما نمایش می‌دهد.

  1. تاس انداختن

دقیقا مثل شیر و خط، می‌توان از گوگل برای تاس انداختن هم استفاده کرد. این بار به جای عبارت بالا، roll a die را جستجو کنید. یک تاس در صفحه برایتان به نمایش در آمده که باید روی Roll It بزنید تا یک عدد اتفاقی تولید شود. البته برای کسانی که بازی‌های تاسی مثل Dungeons & Dragons انجام می‌دهند، سایت‌های اختصاصی با انواع تاس‌ها وجود دارد.

  1. زبان‌های جالب گوگل

توسعه دهندگان گوگل با بعضی زبان‌ها کمی شوخی کرده و زبان‌های اختصاصی خود را تولید کرده‌اند. برای مثال، شما می‌توانید از به صفحه زبان دزدان رفته یا سری به صفحه زبان  Elmer Fudd Google بزنید یا از صفحه زبان هکرهای گوگل دیدن کنید. اما شاید جالب‌ترین این‌ها، صفحه زبان کلینگان باشد که زبانی برای گونه‌ای فضایی در سری فیلم‌های استار ترک به شمار می‌رود.

  1. انجام بازی پک من (Pac-Man)

بازی پک من را که همه می‌شناسند. این بازی نیز از عناوین قدیمی آتاری هست که بارها و بارها باز سازی شده و حالا کاربران، تنها با تایپ عبارت Pac-Man‌ در جستجوی گوگل نیز می‌توانند آن را بازی کنند. وقتی این عبارت را تایپ می‌کنید، باید در نهایت روی Play بزنید تا بازی شروع شود. البته نقشه این نسخه متفاوت بوده و لوگو گوگل را در وسط خود دارد اما گرافیک و قوانین بازی، دقیقا شبیه به نسخه اصلی است.

  1. صفحه قدیمی گوگل

اگر دوست دارید، صفحه قدیمی گوگل را ببینید، کافی است تا عبارت google in 1998 را جستجو کنید تا ببینید که گوگل در آن سال به چه شکلی بوده است. این صفحه تا سال 2016 تغییراتی داشت اما بزرگ‌ترین تغییراتی که در نهایت به صفحه گوگل کنونی منجر شد، در سال 2016 اتفاق افتاد.

  1. حل معادلات هندسی

البته شاید این کار خیلی هم مفرح نباشد اما بد نیست بدانید که در همان صفحه اصلی گوگل، شما می‌توانید، معادلات هندسی را به راحتی حل کنید. برای مثال عبارت solve triangle‌ را تایپ کنید تا نتیجه مثل عکس زیر برایتان نمایش داده شود. البته شما می‌توانید، انواع معادلات را بعد از solve نوشته تا گوگل راه حل آن را برای شما شرح دهد!

  1. تبدیل ارز و مقادیر مختلف

همچنین می‌توانید برای تبدیل انواع ارز‌ها و یا حتی مقادیر مختلف از گوگل استفاده کنید. مثلا بنویسید 10 dollar to euro و سریعا تبدیل این مقدار ارز برایتان قید شود. یا این که مقادیر مختلف را به هم تبدیل کنید. در مثال زیر ما یک کیلو را به پوند تبدیل کرده‌ایم.

  1. سکه جمع کنید!

اگر طرفدار بازی‌های ماریو هستید، پیشنهاد می‌کنیم، عبارت Super Mario Bros را در گوگل سرچ کنید. در همان بالای صفحه یک آجر معروف ماریو وجود دارد که با زدن روی آن، صدای جمع کردن سکه و انیمیشنش اجرا خواهد شد!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *