تقریبا تمامی گیمرها باید یک نسخه استیم روی کامپیوتر خود داشته باشند. محبوب‌ترین فروشگاه آنلاین بازی‌های کامپیوتری که میلیون‌ها نفر در روز از آن استفاده می‌کنند. اما دلایل زیادی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها باید پروفایل استیم خود را خصوصی کنید تا همه به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشند. اگر می‌پرسید چطور؟ خب، نوشته‌ی امروز ما در پرشین تولز را دنبال کنید تا به صورت کامل آن را برایتان توضیح دهیم.

پروفایل استیم خود را خصوصی کنید

چرا باید پروفایل استیم خود را خصوصی کنید؟

اگر می‌خواهید در زمانی که مشغول انجام بازی مورد علاقه خود هستید، کسی متوجه آنلاین بودن شما در استیم نشود یا می‌خواهید کسی به لیست بازی‌هایتان دسترسی نداشته باشید یا به صورت کلی اطلاعات خصوصی و اطلاعات مربوط به بازی‌هایتان را از دیگران پنهان کنید، بهترین راه حل، خصوصی کردن پروفایل استیم است که به راحتی و با چند کلیک انجام می‌شود. همچنین با توجه به مشکلات امنیتی که این روزها در اینترنت به وفور گریبان افراد مختلف را می‌گیرد، خصوصی کردن پروفایل استیم، روشی مناسب برای حفظ حریم شخصی نیز محسوب می‌شود.

پنهان کردن اطلاعات بازی‌ها، لیست دوستان و inventory

منو حریم شخصی که استیم در اختیار شما قرار می‌دهد، دارای گزینه‌هایی است که با مدیریت آن‌ها می‌توانید پروفایل خود را به صورت کامل خصوصی کنید یا تنها بخشی از اطلاعات را از دید عموم پنهان نمایید. اطلاعاتی که امکان خصوصی کردنشان وجود دارد شامل لیست بازی‌ها می‌شود. اعم از لیست بازی‌هایی که در اختیار دارید، و پیش لیست یا حتی بازی‌هایی که در حال انجام آن هستید. همچنین لیست دوستان خود را نیز می‌توانید، پنهان کنید.

ابتدا استیم را باز کنید و در بالای صفحه سمت راست، روی View my profile بزنید. روی Edit profile کلیک کرده و سپس در سمت چپ روی Privacy Settings کلیک کنید. همان طور که در عکس زیر می‌بینید، چند بخش در این صفحه وجود دارد. اگر می‌خواهید، همه‌ی این گزینه‌ها را با هم تغییر دهید، کافی است روی منوی باز شونده My profile زده و آن را به حالت Private یا Friends Only  در بیاورید. در اولی، این اطلاعات به هیچ کس نمایش داده نمی‌شود و در دومی، تنها دوستان شما می‌توانند به این اطلاعات دستررسی داشته باشند.

اما اگر تنها می‌خواهید، نمایش هر بخش را به صورت جداگانه تنظیم کنید، کافی‌ست روی منو باز شونده هر کدام کلیک کرده و گزینه‌ی مورد نظر را تغییر دهید.

خصوصی کردن هر بازی به صورت جداگانه

اما اگر یک بازی خاص یا چند بازی هستند که می‌خواهید از دید عموم پنهان کنید، می‌توانید به صورت دستی، تنظیمات نمایش آن‌ها را تغییر دهید. برای این منظور، استیم را باز کنید و از بالای صفحه به برگه Library یا همان کتابخانه بازی‌ها بروید. در سمت چپ لیستی از بازی‌های خود را مشاهده خواهید کرد. روی هر کدام که خواستید کلیک راست کنید و سپس از منو Manage روی Mark as Private را بزنید. پیغامی نمایش داده می‌شود که باید دوباره روی Mark as Private بزنید تا آن را تایید کنید.

اگر می‌خواهید، لیستی از بازی‌هایی که نمایش آن‌ها را به صورت خصوصی در آورده‌اید را ببینید، باید در استیم به View my profile و سپس به Games بروید. همان طور که در مثال زیر می‌بینید، در سمت راست بازی‌هایی که نمایش آن‌ها را به صورت خصوصی در آوردید، آیکون چشم با یک خط روی آن وجود دارد.

هر زمان که خواستید، نمایش بازی را به حالت قبل برگردانید، به این مسیر رفته و روی آیکون مورد نظر کلیک کنید. با کلیک روی آن، آیکون نمایش خصوصی حذف شده و بازی برای همه به نمایش در می‌آید.

عدم نمایش آنلاین بودن

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها در استیم، زمانی است که در حال انجام بازی‌ هستید و دیگران به شما درخواست بازی می‌دهند. به همین دلیل، بهتر است حالت آنلاین بودن خود را به صورت کاملا به حالت خصوصی در بیاورید. برای این که تنظیمات این بخش را تغییر دهید، استیم را باز کرده و سپس در بالای صفحه روی منو Friends کلیک کرده و گزینه‌ی Invisible را انتخاب کنید.

با توجه به این که برای انجام بازی‌های گروهی نیاز است تا دیگران بدانند که شما آنلاین هستید، این گزینه خیلی در دسترس است تا هر لحظه که بخواهید، بتوانید آن را تغییر دهید. پس هر زمان که نمی‌خواستید، کسی متوجه آنلاین بودن شما شود آن را در حالت Invisible قرار داده و سپس می‌توانید حالت آنلاین بودن را به شکل قبل برگردانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *