برای سال‌ها، دیسکورد اولین و آخرین انتخاب گیمرها برای ارتباط در پلت‌فرم‌های مختلف بوده. رابط کاربری بسیار خوب، امکانات عالی، روش‌های مختلف ارتباط و بسیاری ویژگی‌های دیگر هستند که از دیسکورد یک ابزار ارتباطی معرکه می‌سازند. با این حال دلایلی وجود دارند که به خاطر آن‌ها می‌توان چت استیم را جایگیز دیسکورد کرد. اگر کنجکاو شده‌اید که این دلایل چه چیزهایی می‌توانند باشند، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

استیم چت، جایگزینی ساده برای دیسکورد

ارتباط بین گیمیرها

اولین چیزی که باید بین چت استیم و دیسکورد مقایسه کنیم، ارتباط بین گیمیرهاست که اولین و مهم‌ترین وظایف هر دوی این ابزارها به شمار می‌آیند. خیلی از بازی‌های آنلاین هستند که حتما باید با هم بازی‌های خود ارتباط داشته باشید تا بتوانید، نتیجه‌ای مثبت از بازی خود بگیرید. در حال حاضر استیم، پر طرفدارترین پلت‌فرم بازی‌های کامپیوتری در جهان است و تعداد کاربران بسیار زیادی را میزبانی می‌کند.

چت استیم به خوبی درون برنامه‌ی اصلی تعبیه شده و وقتی با دوستان خود در استیم ارتباط بر قرار می‌کنید، این حس را ندارید که از برنامه بیرون رفته و از ابزار دیگری استفاده می‌کنید. چت استیم قبلا تنها برای پیغام‌های متنی تعبیه شده بود اما حالا به عنوان یک پیام رسان همه کاره، قابلیت‌های متنوعی برای شکل‌های مختلف ارتباطات بین کاربران دارد.

دیسکورد از طرف دیگر، یک برنامه اختصاصی برای ارتباطات است که ابزارهای بسیار متنوعی دارد اما تنها مختص به گیمیرها نیست و کاربران آن شامل طیف‌های مختلفی می‌شود. امکانات گسترده دیسکورد در قالب سرورهای خصوصی و عمومی تعریف شده و از طریف بات‌های مختلف نیز می‌توان امکانات بیشتری را هم به آن اضافه کرد. اما همین مسئله پیچیدگی‌هایی را به دیسکورد اضافه می‌کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چت استیم، ابزاری مناسب ارتباط گیمرها

بزرگ‌ترین مزیتی که باعث می‌شود برای ارتباط بین گیمیرها در هنگام بازی دیسکورد را ترجیح دهیم، سادگی و راحتی استفاده از آن است. همچنین در هنگام استفاده از این برنامه چون همه چیز در خود برنامه استیم گنجانده شده، با مشکلات کم‌تری مواجه خواهید شد. برای مثال، وقتی در حال بازی از طریق استیم هستید و دیسکورد را اجرا می‌کنید، برنامه‌ی دوم برای گرفتن منابع بیشتر در هنگام اجرای بازی‌های سنگین تلاش می‌کند، در صورتی که اگر از چت استیم استفاده کنید، دیگر نیاز نیست ابزاری دیگر نیز روی دستگاه شما اجرا شود.

نکته مهم دیگر این است که وقتی از چت استیم استفاده می‌کنید، نیاز نیست برای ارسال پیغام یا تغییرات تنظیمات، پنجره‌ی بازی را پایین برده و به سراغ پنجره‌ای دیگر بروید و همه چیز در خود پنجره بازی انجام می‌شود. در صورتی که در مورد دیسکورد شرایط به این صورت نیست. سادگی چت استیم و گنجانده شدن در برنامه اصلی، نه تنها باعث می‌شود، منابع کم‌تری از دستگاه شما هدر رود، بلکه از طرف دیگر دردسرهای شما برای استفاده از آن را هم کم می‌‌کند.

برای این که صفحه چت استیم را موقع انجام بازی ببینید، کافی است که کلیدهای Shift + Tab را با هم بزنید و پنجره‌ی چت استیم روی صفحه بازی به شما نمایش داده خواهد شد.

با تغییراتی که چت استیم داشته، حالا گفتگوی گروهی در این برنامه بسیار بهتر شده و به تجربه‌ای که در دیسکورد دارید، نزدیک‌تر می‌شود.همچنین مدیر گروه می‌تواند، دسترسی‌های مختلف به کاربران دهد و به این ترتیب، فضای کلی گروه را مدیریت کند. همچنین با توجه به این که کاربران می‌توانند با اکانت استیم در آن به گفتگو بپردازند و طراحی آن نیز شبیه برنامه اصلی است، کاملا حس و حال کار کردن با استیم را در هنگام اجرای چت استیم خواهید داشت.

این برنامه همچنین بسیار سبک‌تر از دیگر ابزارهای گفتگوی اینترنتی است و طراحی آن به گونه‌ای است که تنها روی گفتگوی متنی و صوتی تمرکز داشته باشد و از کارهای اضافی پرهیز می‌کند.

در نهایت، استیم به روزرسانی‌های کم‌تری نسبت به دیسکورد ارائه می‌کند و شما برای انجام بازی‌ها، مجبور هستید که این به روزرسانی را انجام دهید. اما نکته مثبت این که با به روزرسانی استیم، چت استیم نیز به روز رسانی شده و دیگر نیازی به طی این روند برای یک ابزار دیگر نیست.

این‌ دلایل برای استفاده از چت استیم برای گفتگوی گیمیرها در زمان انجام بازی‌های آنلاین هستند اما پر واضح است که دیسکورد نیز قابلیت‌هایی دارد که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند.

چت استیم، تمامی قابلیت‌های دیسکورد را در خود ندارد

همان طور که گفتیم، دیسکورد برنامه‌ای همه کاره بوده که نه تنها برای گیمیرها بلکه برای خیلی کاربران دیگر، انتخاب شماره یک برای گفتگو دو طرفه یا گروهی به حساب می‌آید. مخصوصا این که سرورهای عمومی آن طرفداران زیادی دارند.

پس چیزهایی که گفتیم، دلیلی بر بد بودن دیسکورد نیست، تنها این که در زمان انجام بازی‌های آنلاین، مخصوصا بازی‌هایی که از طریق استیم اجرا می‌شوند، اجرای ابزاری سبک و ساده مثل چت استیم، معقول‌تر است. در غیر این صورت، دیسکورد از هر نظر ابزاری قوی‌تر با امکانات بسیار متنوع‌تر محسوب می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *