صنعت بازی‌ سازی ایران، بعد از روند رو به رشدی که داشت، در سال‌های اخیر به خاطر ورود بسیاری از بازی‌سازان به بازار موبایل، از رشد بسیار پایینی برخوردار بوده و به ندرت می‌توان، بازی خوب ایرانی پیدا کرد که ارزش زمان شما را داشته باشد. با این حال، هستند، بازی‌های درخشانی که در سال‌های اخیر منتشر شده و ما هم امروز در پرشین تولز، قصد معرفی آن‌ها را داریم.

بهترین ‌بازی‌های ایرانی را بشناسید

6 بازی برتر ایرانی که نباید از دستشان بدهید

قبل از هر چیز باید بگوییم که در مقاله امروز، ما به سراغ بازی‌های موبایلی نرفته و تنها عناوینی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که برای کامپیوتر یا کنسول‌ها عرضه شده‌اند. عناوینی که دارای داستان خوب، گرافیک آبرومند و مکانیک‌های مناسبی بوده و مستقیما از بازی‌های دیگر کپی نشده‌اند!

  1. فرزندان مورتا

انتخاب بهترین بازی ایرانی، بسیار راحت است. جای شکی نیست که فرزندان مورتا (Children of Morta) بهترین بازی ساخت داخل است که در سبک اکشن و نقش آفرینی در مهر 1398 برای کامپیوتر و کنسول‌های مختلف ارائه شد و توانست، امتیازهای بسیار خوبی را از منتقدین کسب کند.

فرزندان مورتا

در نگاه اول، طراحی هنرمندانه این بازی شما را محو خود خواهد کرد. فضاسازی‌های متنوع، کاراکترهای بسیار خوب، داستان درخور و بسیاری ویژگی‌های دیگر هستند که باعث شدند تا فرزندان مورتا در بعد بین‌المللی نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده و حتی برای مدتی، بخشی از بتل پس ایکس باکس نیز محسوب شود.

  1. داستان بیستون

داستان بیستون (The Tale of Bistun) در سال 1402 عرضه شد و از نظر ظاهری و داستان، کاملا یک عنوان بین‌المللی بود که فروش خوبی را نیز برای استودیو مستقل بازی سازی‌اش به ارمغان آورد. این بازی نیز در سبک اکشن ماجرایی ساخته و توجه بالای توسعه دهندگان آن به بخش اکشن و مبارزات، لذت بازی کردن داستان بیستون را دو چندان می‌کرد.

داستان بیستون

داستان بیستون یکی از قصه‌های مهم نظامی گنجوی را روایت می‌کند، هر چند در سیر داستان، تغییراتی انجام شده است.

  1. گرشاسپ: گرز ثریت

یکی از اولین بازی‌های موفقی که توانسته بود، سر و صدای زیادی در میان دوست داران بازی‌های کامپیوتری در ایران به پا کند، بازی گرشاسب بود که بر اساس اسطوره‌های کهن ایرانی طراحی و برای کامپیوترهای شخصی ارائه شد. داستان این بازی به اولین نبرد میان انسان‌ها و هوراها پرداخته و گیم پلی آن شباهت زیادی به اولین عناوین خدای جنگ (God of War) داشت اما از نظر گرافیک، در زمان خود، کمی نسبت به بازی‌های جهانی عقب بود. مشکلی که بعدا در نسخه دوم بازی گرشاسپ: راز اژدها تا حد زیادی حل شد.

گرشاسپ: گرز ثریت

شرکت فن‌افزار شریف‌ که گرشاسب را ساخته، یکی از معدود استودیوهای بازی‌ سازی بود که می‌توانست، بازی‌های ایرانی در استاندارد بازار جهانی بسازد، اما حالا تحت نام Dead Mage در آمریکا به کار خود ادامه می‌دهد.

گرشاسپ: گرز ثریت

  1. کوهنورد

در میان انبوه بازی‌های شوتر ضعیفی که طی سال‌های مختلف ساخته شدند و خیلی از آن‌ها، کپی‌های بی‌کیفیت از بازی‌های خارجی بودند، کوهنورد که در سال 1390 و با موتور بازی سازی Game Maker ساخته شده بود، آن قدر دارای نوآوری‌های جذاب بود که توانست جوایز زیادی را از آن خود کند. این بازی پلتفرم، دارای مراحل فوق‌العاده جذابی بود و از کاراکتر و گیم پلی خوبی بهره می‌برد.

کوهنورد

داستان این بازی حول محور یک امدادگر کوهستان می‌چرخد که در یک مسابقه بین‌المللی شرکت کرده است. مجموعه بازی کوهنورد یک تجربه منحصر به فرد و مفرح را برای بازیکن‌ها به ارمغان می‌آورد.

  1. ارتش‌‌های فرازمینی

ارتش‌ های فرازمینی بیش از این که یک بازی موفق ایرانی باشد، یکی از بزرگ‌ترین فریب‌های بازی‌سازان ایرانی به حساب می‌آید! با این حال کیفیت متوسط آن نسب به دیگر بازی‌های شوتر ایرانی باعث می‌شود در لیست امروزمان گنجانده شود. تریلر  این بازی در همایش‌های بین‌المللی به نمایش در آمده بود و همه را برای یک عنوان منحصر به فرد و با کیفیت ایرانی به وجد آورد. اما نتیجه نهایی با آن چه که در تریلر نشان داده شده بود، زمین تا آسمان فرق می‌کرد!

ارتش‌ های فرازمینی

این بازی داستانی پسا آخرالزمانی و علمی تخیلی داشت و توسط استودیو بازی سازی راسپینا توسعه یافته بود. گیم پلی آن تلفیقی از کرایسیس و کال آو دیوتی بود و حتی بخش چند نفره آنلاین هم داشت. ارتش‌های فرازمینی به هیچ وجه بازی بدی نبود و مشکل اصلی آن این بود که سازندگان آن، قصد داشتند یک بازی متوسط را به عنوان یک عنوان بسیار خوب عرضه کنند!

  1. شبگرد: طلوع تاریکی

بر خلاف ارتش‌های زمینی، عنوان شبگرد: طلوع تاریکی یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌ها در میان بازی‌های ایرانی به حساب می‌آید. این عنوان جنایی با تم تاریک و راز آلود و سبک اکشن ماجرایی خود، دارای شخصیت‌هایی گیرا و بسیار خوب بود و نوآوری‌هایی داشت که در حال حاضر، هیچ کدام از بازی‌ساز‌ها سراغش نمی‌روند.

شبگرد: طلوع تاریکی

این بازی در سال 1393 و توسط موتور بازی سازی آنریل انجین 3 ساخته شده بود و داستان آن درباره شهری تاریک و مملو از باندهای مواد مخدر بود که قهرمانی در آن سعی داشت تا جلوی این باندها بایستد. متاسفانه بازی در زمان عرضه شکست بسیار سنگینی دید و مدت‌ها بعد از عرضه بازیکن‌ها به سراغش رفتند و متوجه کیفیت بازی در زمان خود شدند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *