عکاسی با گوشی این روزها بیشتر از عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای کاربرد دارد. چرا که افراد عادی علاقه‌مند به عکاسی با تهیه یک گوشی موبایل می‌توانند هر جا که دلشان خواست عکس‌های باکیفیت بگیرند. در حالی که فقط افراد مشخصی که شغلشان عکاسی است به سراغ دوربین‌های خاص و حرفه‌ای می‌روند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی S23 اولترا از آخرین و بهترین فناوری سامسونگ در سال ۲۰۲۴ بهره‌مند است و دوربین فوق‌العاده‌ای دارد که پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر گوشی‌های سامسونگ داشته است. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی با استفاده از مدل Samsung ISOCELL HP2، پشت یک لنز ۲۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته است. تکنولوژی‌ پیشرفته‌ دوربین S23 اولترا همچون لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و فوکوس لیزری، پردازش قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت در بهبود عملکرد دوربین نقش داشته‌اند.

با دوربین گوشی گلکسی S23 اولترا می‌توانید جزییات بیشتر و با کیفیت‌تری در عکس داشته باشید. سوژه‌ها را واضح‌تر به تصویر بکشید. این گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، تله فوتو ۱۰  مگاپیکسلی، و پریسکوپ تله فوتو دارد. با زوم اپتیکال تا ۳ و ۱۰ برابر و زوم دیجیتال تا ۱۰۰ برابر، این گوشی توانایی زوم کردن حرفه‌ای را فراهم کرده است. همچنین، سلفی این گوشی پرچمدار با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هم شما را ترغیب به گرفتن عکس‌های جذاب از خودتان می‌کند.

گوشی گلکسی S23 اولترا با هوش مصنوعی پیشرفته و تراشه اسپندراگون ۸ نسل ۲ با بهبود چشم‌گیر کیفیت تصاویر در شب حتی در شرایط نور کم هم عملکرد بسیار برجسته‌ای دارد و آن را به یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در شب تبدیل کرده است. این گوشی همچنین قابلیت فراوانی در فیلمبرداری دارد و می‌توانید از آن برای ساخت فیلم‌های کوتاه خود استفاده کنید. بی‌شک نیاز شما را در این زمینه نیز برآورده خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی  S23 Fe

ظاهر سامسونگ گلکسی  S23 Fe شبیه به سری S23 و فقط بدنه آن مات است و به تازگی به بازار عرضه شده تا با دوربین سه‌گانه خود از جمله دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، لنز ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید کاربران را به خود جذب کند. دوربین اصلی این گوشی قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر اپتیکال، قادر به فیلمبرداری با کیفیت ۸K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد.

سامسونگ گلکسی  Z Fold 4

گلکسی زد فولد ۴ از جدیدترین و گران‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ است که در طراحی، بهبود بافته است و با یک نمایشگر خوب تجربه بصری به نسبت خوبی را به کاربر خود ارایه می‌کند. دوربین گلکسی زد فولد ۴ از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung GN3 با اندازه 1/1.57 اینچ و اندازه پیکسل ۱ میکرونی در پشت لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 بهره‌مند است. اما در مقایسه این گوشی با مدل‌های S22 Ultra و S23 Ultra نشان می‌دهد که تمرکز زد فولد ۴ بیشتر بر روی طراحی و تکنولوژی تاشو بوده است تا دوربین، اما در نهایت دوربین توانمندی دارد و گزینه مناسبی برای گرفتن عکس باکیفیت است.

سامسونگ گلکسی A54

در گوشی‌های میان رده گوشی A54، یکی از بهترین گوشی‌هایی است که دوربین خوبی دارد و می‌توانید عکس‌های خوش‌کیفیتی بگیرید. سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو در این گوشی قرار گرفته است. دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، اندازه سنسور 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل ۱ میکرونی، زیر لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض نیز با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته و برای لنز ماکرو از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی نیز با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل عکس‌های خوبی را از شما ارایه می‌کند.

سامسونگ، بی شک یکی از نام‌های برجسته در عرصه تولید گوشی‌های موبایل است که در دنیای اندروید به عنوان یک پیشوای فناوری شناخته می‌شود. این شرکت هر ساله با ارائه گوشی‌های متفاوت و بهبود یافته، تلاش می‌کند تا جایگاه خود را هر چه بيشتر تثبیت کند. یکی از مهترين مزایای گوشی‌ سامسونگ، بدون شک، دوربین آنهاست. این شرکت به صورت مداوم به بهبود عملکرد دوربین در گوشی‌های خود اقدام می‌کند. مخصوصا در گوشی‌ مانند s23 اولترا، تمرکز ویژه‌ای به دوربین‌های کهکشانی شده است. اما در مدل‌های قدیمی‌تر یا اقتصادی‌تر سامسونگ گلکسی S22 اولترا، گلکسی S23 پلاس، گلکسی زد فولد ۳ ، گلکسی S21 FE و گلکسی Z Flip 4 هم می‌توانید دوربین‌های خوبی را ببینید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *