پین کردن پیغام‌ها در چت‌های گروهی یا خصوصی، یکی از بهترین روش‌ها برای به خاطر سپردن یک پیغام مهم است. خوشبختانه، همچون دیگر برنامه‌های محبوب چت، واتساپ نیز این امکان را به شما می‌دهد تا در پلت‌فرم‌های مختلف، پیغام‌های متفاوت را پین کنید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید در نوشته‌ی امروز به صورت کامل آن را برایتان شرح‌ می‌دهیم.

آموزش پین کردن پیام در واتس‌اپ (اندروید و آیفون)

امکان پین کردن چه پیام هایی در واتساپ است

در واتساپ هر چیزی که حکم پیام داشته باشد قابل پین کردن است، پس هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. به عنوان مثال:

  • ویس‌ها
  • ویدیوها
  • عکس‌ها
  • تکست‌ها یا همان مسیج های متنی

بنابر این مهم نیست چه چیزی را می‌خواهید پین کنید، تقریبا همه‌ی پیام‌ها این قابلیت را دارند. همچنین از این امکان می‌توانید در چت‌های گروهی و تکی استفاده کنید.

نحوه پین کردن پیام واتساپ در اندروید و آیفون

برای این کار کافی است برنامه واتساپ را باز کنید و سپس به صفحه چت مورد نظر خود بروید. در میان پیغام‌ها، متن مورد نظر خود را با لمس طولانی انتخاب نمایید و از بالای صفحه روی سه نقطه بزنید تا گزینه‌های مختلف برایتان به نمایش در بیاید.

با زدن روی Pin، پیغامی برای شما به نمایش در می‌آید که زمان مورد نظر برای پین کرد پیغام را به شما نمایش می‌دهد که به ترتیب از بالا، 24 ساعت، 7 روز و 30 روز است. بر خلاف تلگرام که محدودیت زمانی برای پین کردن پیغام‌ها ندارد، در واتساپ ، شما نمی‌توانید، بیش از 30 روز پیغامی را پین کنید و اگر به این کار نیاز داشتید، باید به صورت دستی این مسیر را دوباره طی نمایید.

برای این که پیغام را از حالت پین در بیاورید، دوباره به چت مورد نظر بروید و روی پیغام لمس طولانی کنید.

حالا از گزینه‌های نمایش داده شده، Unpin را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که ممکن است نمایش پیغام‌ها در آیفون و اندروید کمی متفاوت باشد اما تمامی منوها و گزینه‌ها در هر دو نسخه شبیه به هم هستند. حتی اگر از نسخه ویندوز یا تحت وب هم استفاده می‌کنید، دقیقا از همین مسیر می‌توانید، پیغامی را پین کرده یا از حالت پین خارج نمایید.

پین کردن افراد یا گروه‌ها در واتساپ

جدا از پیغام‌ها، این امکان در واتساپ وجود دارد که فرد یا گروهی را در لیست برنامه پین کنید تا همیشه در بالای لیست در دسترس شما باشند. اگر آیفون دارید، واتساپ را باز کرده و به برگه چت‌ها بروید. فرد یا گروه مورد نظر خود را در لیست پیدا کرده و به جای این که روی آن لمس کنید تا باز شود، چت را به سمت راست بکشید. دو گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد که باید روی Pin بزنید. سپس یک آیکون به شکل پین در کنار چت مورد نظر نمایش داده شده و همیشه آن را در صدر لیست می‌بینید.

برای این که چت را از حالت پین در بیاورید باید همین مسیر را طی کرده و این بار به جای Pin گزینه‌ی Unpin  را انتخاب کنید.

کاربران اندروید هم تقریبا باید مسیری شبیه به این را طی کنند. برنامه واتساپ را در اندروید باز کنید و بر روی چت مورد نظر خود لمس طولانی انجام دهید. بعد از این کار در بالای صفحه چند گزینه برایتان نمایش داده خواهد شد که باید آیکون پین را که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم، انتخاب نمایید.

باز هم مثل وارد قبلی، برای این که چت مورد نظر را از حالت پین خارج کنید، باید همین مسیر را طی نمایید.

یک نکته که نباید فراموش کنید این است که واتساپ به شما اجازه می‌دهد، تنها 3 چت را در لیست خود پین کنید. البته کاربران اندرویدی از یک ترفند برای پین کردن یک مورد اضافه می‌توانند، استفاده کنند. برای این منظور، سه چت را پین کنید، سپس یکی را آرشیو نمایید. سریعا یک چت دیگر را پین کرده و قبلی را از حالت آرشیو در بیاورید. خواهید دید که چهار چت در بالای صفحه پین خواهند شد. البته این گزینه در آیفون و آیپد وجود ندارد و در نسخه‌ی وب و ویندوز نیز در دسترس نیست. ممکن است در آینده با به روزرسانی‌های واتساپ، انجام این ترفند در اندروید نیز لغو شود اما تا زمانی که می‌توان این کار را انجام داد، از آن بهره ببرید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *