انگار خیلی از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی قدیمی، در حال اضافه شدن به سایت‌های جدید هستند! به تازگی اینستاگرام یکی از قابلیت‌های دوست داشتنی مای اسپیس را به سیستم خود اضافه کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا در پروفایل خود موزیک اضافه کنید. به این ترتیب کاربران می‌توانند، موسیقی مورد علاقه خود را در بخش بایو به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن آهنگ به پروفایل اینستاگرام

قابلیت جدید اینستاگرام: اضافه کردن آهنگ به پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام برای معرفی جدیدترین قابلیت خود، به سراغ سابرینا کارپنتر خواننده جوان و محبوب آمریکایی رفته. وی اولین نفری بود که با اشتراک گذاری آهنگ جدید خود به نام Taste در پروفایلش از این امکان رونمایی کرد و با توجه به تعداد بالای دنبال کننده‌ها، خیلی سریع همه متوجه آن شدند. طرفداران این خواننده نیز می‌توانستند، با زدن روی این آهنگ، برای اولین بار پیش نمایش آهنگ را گوش کنند.

حالا تمامی کاربران اینستاگرام، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و آهنگ مورد نظر خود را روی پروفایلشان بگذارند. خود اینستاگرام نیز در پیامی نسبت به ارائه این قابلیت واکنش نشان داد:

” بسیار هیجان زده‌ایم که از حالا شما می‌توانید، در پروفایل خود آهنگ اضافه کنید و به این ترتیب، راهی جدید برای معرفی خود خواهید داشت. آهنگ انتخابی تا زمانی که آهنگ را عوض کنید، در پروفایل شما به نمایش در می‌آید.”

البته اینستاگرام از مدت‌های قبل در حال آزمایش این امکان بود و حتی در سال 2022 عکس‌هایی از آن به بیرون درز پیدا کرده بود. فیسبوک نیز در گذشته سعی کرده بود تا این قابلیت را شبیه به چیزی که در مای اسپیس وجود داشت، رونمایی کند، اما در نهایت الان تنها بر روی اینستاگرام، امکان انجام آن را دارید.

چطور آهنگ به پروفایل اینستاگرام اضافه کنیم؟

برای این کار باید به بخش ویرایش پروفایل بروید. به صفحه پروفایل رفته و روی Edit Profile بزنید. می‌بینید که گزینه‌ای در این جا به نام Add Music to Your Profile اضافه شده است که با زدن روی آن، می‌توانید موزیک خود را انتخاب کنید. در نهایت هم باید روی Save and Display بزنید تا تغییراتی که انجام داده‌اید، ذخیره شود.

البته نکته مهم این است که موسیقی شما تنها می‌تواند، 30 ثانیه باشد. در واقع هر آهنگی که انتخاب می‌کنید، تنها 30 ثانیه از آن پخش خواهد شد تا مطابق با قوانین کپی رایت اینستاگرام باشد.

دیگر قابلیت‌های جدید برنامه‌های متا

این هفته، متا قابلیت‌های دیگری را نیز برای شبکه‌های اجتماعی خود ارائه کرد. برای مثال، حالا کاربران تردز، می‌توانند، پست‌های خود را به صورت مستقیم بر روی اینستاگرام و فیسبوک نیز همزمان منتشر نمایند.

این قابلیت در گذشته، فقط بین اینستاگرام و فیسبوک وجود داشت و حالا هر سه این برنامه‌ها، امکان اشتراک گذاری یک پست به صورت همزمان در دیگر شبکه‌های اجتماعی شرکت متا را خواهند داشت. همچنین به نظر می‌رسد، فرمت‌های جدیدتری از تبلیغات بر روی تردز امتحان می‌شود تا در آمدزایی این سرویس برای متا بیشتر شود و احتمالا تولیدکنندگان محتوا از طریق تردز هم بتوانند درآمدزایی کنند.

تردز قابلیت دیگری را نیز دریافت کرده است و آن هم پست‌هایی با تاریخ انقضاست که بعد از مدتی به طور کامل پاک می‌شوند.

همچون مثال بالا، پست‌های این چنینی بعد از 24  ساعت به صورت خودکار از بین می‌روند و آرشیو هم نخواهند شد. این گزینه برای بعضی از اعلان‌ها کاربرد دارد و کاربران می‌توانند از آن برای اعلام خبرهای خاص استفاده کنند. پست‌هایی که بودنشان در آرشیو تردز هیچ سودی ندارد و تنها پروفایل شما را شلوغ‌تر می‌کند. متا چند ماه پیش این موضوع را تایید کرده بود که در حال کار بر روی پست‌های موقت است اما از آن به بعد دیگر خبری از این موضوع نبود تا این که این هفته، بالاخره این قابلیت محبوب به تردز هم اضافه شد. البته پست‌های موقت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، همین حالا هم وجود دارند.

اینستاگرام یک قابلیت جدید دیگر نیز به امکانات خود اضافه کرده است. حالا کاربران در زمان انتشار پست، می‌توانند کانال‌ها را نیز تگ کنند.

همان طور که در عکس بالا می‌بینید، اینستاگرام به کاربران خود این امکان را داده تا کانال‌ها را هم تگ کنند و از این طریق بتوانند، دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهند. اینستاگرام سال پیش کانال‌ها را راه‌اندازی کرد و خیلی سعی دارد تا کاربران را مجاب کند تا از این سرویس بیشتر استفاده کنند و به نظر می‌رسد، این گزینه، راه حل جذابی برای تولیدکنندگان محتوا باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *