اگر چه استوری‌های اینستاگرام ابتدا تنها برای انتشار عکس و ویدیو در نظر گرفته شده بودند اما به مرور به چیزی فراتر تبدیل شدند. حالا شما می‌توانند از طریق استوری‌های اینستاگرام چیزهای متنوعی به اشتراک بگذارید و محتوای جذابی تولید کنند.

نوشته‌ای که امروز در پرشین تولز برای شما آماده کرده‌ایم، مناسب افراد مبتدی است و در آن به صورت کامل، تمام چیزهایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام اضافه کنید را توضیح داده‌ایم.

تمام چیزهایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام اضافه کنید

آهنگ؛ تغییر حال و هوای استوری

امکان قرار دادن آهنگ بر روی استوری‌ها، کمک می‌کند تا محتوای شما تاثیر بهتری روی کاربر بگذارد. برای این کار، شما باید روی آیکون موزیک در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. در این‌جا می‌توانید روی For You یا Browse زده تا آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

برگه For You لیستی از آهنگ‌هایی است که اینستاگرام با توجه به فعالیت شما در این شبکه اجتماعی پیشنهاد می‌کند.

برگه Browse لیست کلی آهنگ‌هاست. با زدن روی آیکون پلی آهنگ را گوش داده و با زدن روی اسم آهنگ، آن را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب آهنگ، باید مدت زمان کلیپ خود را تعیین کنید که به صورت پیش فرض، 15 ثانیه است.

در نهایت، بخشی از آهنگ که می‌خواهید را انتخاب نموده و سپس روی Done بزنید.

یک امکان جالبی هم که اینستاگرام برای کاربران در نظر گرفته، نمایش متن آهنگ و همچنین کاور آهنگ است.

با استفاده از گزینه متن آهنگ و کاور، بیشتر می‌توانید، روی آهنگی که به اشتراک می‌گذارید مانور دهید تا محتوایی که خودتان ساخته‌اید.

یک نکته مهم برای کاربران اسپاتیفای که بهتر است از آن در اینستاگرام خود استفاده کنید. شما می‌توانید، در برنامه اسپاتیفای، هر آهنگی را با زدن روی اشتراک گذاری و انتخاب استوری اینستاگرام، در استوری خود به اشتراک بگذارید. کاربران نیز می‌توانند با زدن روی آیکون گوش دادن، آن آهنگ را در اسپاتیفای به صورت کامل گوش دهند.

استفاده از استیکرها برای ارتباط با کاربران

استیکرهای استوری اینستاگرام خود انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای را پیش پای شما می‌گذارند و می‌توانند استوری شما را به یک محتوای خلاقانه و جذاب بدل کرده و همچنین عاملی هستند تا از کاربران بازخورد بگیرید. این استیکرها بازه‌ی گسترده‌ای دارند. از استیکرهای معمولی و عکسی بگیرید تا استیکرهایی برای نظر سنجی، پرسش و پاسخ، هشتگ گذاری، موقعیت مکانی، منشن .

اگر می‌خواهید از انواع میم‌ها یا استیکرهای معمولی استفاده کنید، کافی است آن را جستجو کرده و سپس روی هر کدام که می‌خواهید، لمس کنید.

اما همان ابتدا که روی استیکر می‌زنید، لیستی از کاربردهای مختلف مشاهده می‌کنید که البته گفتن از همه‌ی آن‌ها در این نوشته ممکن نیست. برای مثال، با زدن روی موقعیت مکانی، محلی که در آن قرار دارید را به اشتراک می‌گذارید، با گیف، لیستی بزرگ از گیف‌های مختلف برای انتخاب خواهید داشت، می‌توانید از تمپلیت‌ها استفاده کنید، شمارشگر بگذارید، لینک قرار دهید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید.

بگذارید یکی دو مثال بزنیم. مثلا Mention برای قرار دادن نام کاربری فردی در استوری است و به قول معروف وی را منشن خواهید کرد. برای این کار کافی‌ست روی منشن بزنید و نام کاربری را بر روی استیکر تغییر دهید. مطمئن شوید نام کاربری را درست وارد می‌کنید.

بعد از این که این استوری را پست کردید، به فرد منشن شده اطلاع داده می‌شود و نام کاربری آن نیز در استوری به نمایش در می‌آید.

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در استیکرها، Poll یا همان نظر سنجی است. روی Poll بزنید، سوال خود را در بالا طرح کرده و سپس جواب‌ها را به نوبت لیست کنید.

بعد از این که استوری را گذاشتید، کاربران می‌توانند، به گزینه‌ی مورد نظرشان رای دهند.

در نهایت، شما می‌بینید که چند نفر رای داده‌اند و درصد رای‌ها به چه ترتیب است.  همان طور که گفتیم، استیکرها تنوع بسیار بالایی دارند و حتما باید از آن‌ها برای تولید محتوای متنوع استفاده کنید.

اشتراک گذاری پست‌های خود یا دیگران در استوری

بخش بزرگی از امکانات استوری در بستر استیکرها نهفته، اما خب کاربردهای جالب دیگری هم برای استوری‌های اینستاگرام وجود دارد. برای مثال، شما می‌توانید، پست‌های دیگران یا پست‌های خود را به سادگی در استوری منتشر کنید. کافی است پست مورد نظر خود را باز کنید.

در گزینه‌های پست ، Add to Story را انتخاب نمایید.

بعد از اضافه شدن به استوری، می‌توانید، ظاهر آن را تغییر داده و حتی از تمامی استیکرهای موجود استفاده کنید.

اشتراک گذاری نظرات در استوری

حتی می‌توانید، نظرات را هم در استوری به اشتراک بگذارید. انجام این کار برای نظر اشخاص معروف یا نظرات جالب، برای کاربران خیلی جذاب است. روی نظر یا همان کامنت مورد نظر خود لمس طولانی کنید و روی آیکون + بزنید.

البته فراموش نکنید که بعد از انتشار استوری، اینستاگرام شخص مورد نظر را از استوری شدن نظرش با خبر می‌کند.

اضافه کردن عکس‌های ساخته شده با هوش مصنوعی متا در استوری

و اما یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی که به استوری اینستاگرام اضافه شده، قابلیت ساخت عکس با هوش مصنوعی متا است. در واقع اگر عکسی برای انتشار در استوری خود نداشتید، می‌توانید به راحتی با استفاده از این قابلیت، عکسی برای انتشار درست کنید. اینستاگرام را باز کرده و روی گزینه جستجو بزنید. سپس روی آیکون Meta AI بزنید تا به صفحه گفتگو با دستیار هوش مصنوعی بروید.

حالا از دستیار صوتی بخواهید، عکسی با مضمون مورد نظر تولید کند و سپس در گزینه‌های عکس، روی Add to Story بزنید.

البته در زمان گذاشتن استوری نیز، می‌توانید با زدن روی Create images with Meta AI این کار را به انجام برسانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *