استفاده از هوش مصنوعی هر روز در برنامه‌های مختلف بیشتر می‌شوند. در این میان اگر علاقه‌مند به گل‌ها و گیاهان هستید و در خانه انواع گلدان‌ها را نگهداری می‌کنید، بهتر است، نگاهی به اپلیکیشن‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، بندازید.

این اپلیکیشن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و با توجه به عکسی که می‌گیرد، نوع گل و گیاهی که در عکس وجود دارد را تشخیص داده و اطلاعاتی از آن را به شما می‌دهد. سپس شما می‌‌توانید با این اطلاعات، شرایط نگهداری از گل را متوجه شوید. در ادامه همراه ما باشید تا بعضی از بهترینِ این برنامه‌ها را به شما معرفی نماییم.

برنامه‌هایی که انواع گیاهان را تشخیص می‌‌دهند

Plantora

Plantora نه تنها با یک عکس بسته از هر گل و گیاهی به خوبی آن را تشخیص می‌دهد، بلکه اطلاعات بسیار خوب و کاملی از آن گل یا گیاه به شما ارائه خواهد داد و به شما می‌گوید که اگر این گل خانگی است، چطور از آن نگهداری کنید تا بهترین رشد را داشته باشد.

Plantora

البته قابلیت‌های Plantora به همین‌ها محدود نمی‌شود، این برنامه حتی آفت یا بیماری‌هایی که گل‌ها و گیاهان می‌گیرند را نیز تشخیص داده و نکاتی برای رفع آن‌ها را هم ارائه می‌کند. حتی گزینه‌ای برای درخواست مشاوره در مورد گیاهان مختلف نیز در برنامه وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Plantora:

PlantNet

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به خاطر تشخیص دقیق انواع گیاهان معروف است. گفته می‌شود، در کنار علاقه‌مندان به نگهداری از گل‌ و گیاهان، حتی افراد متخصص نیز از PlantNet استفاده می‌کنند. یکی از چیزهایی که باعث می‌شود، هوش مصنوعی PlantNet به این شکل دقیق کار کند، عکس‌های متعددی است که کاربران هر روز به مجموعه‌ی این برنامه اضافه می‌کنند. در حال حاضر، PlantNet قادر به تشخیص بیش از 20 هزار نوع گل، گیاه، درخت و حتی ریشه است.

PlantNet

رابط کاربری این اپلیکیشن البته به اندازه برنامه‌ی قبلی ساده نیست و ممکن است در بارهای اول، کار کردن با آن کمی پیچیده به نظر بیاید، اما خیلی سریع با محیط کاربری آن اخت خواهید شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های PlantNet:

  • کتابخانه بزرگ از گل‌ها و گیاهان مختلف
  • کاربران گسترده و اطلاعات مردمی گسترده
  • سریع با تشخیص دقیق و قابل اتکا
  • اطلاعات متنوع از انواع گیاهان
  • لینک دانلود اندروید  
  • لینک دانلود iOS

Blossom

از نظر ظاهر و رابط کاربری، Blossom یک سر و گردن از دیگر برنامه‌های این لیست بالاتر قرار می‌گیرد. این برنامه نه تنها دارای رابط کاربری مدرن و خلوتی است، بلکه ابزارهای متعدد آن در قالبی ظریف و گیرا قرار گرفته تا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در بهترین حالت ممکن در اختیارتان قرار بگیرد.

Blossom

Blossom برنامه‌ای دقیق بوده که به سادگی و تنها با یک عکس، قادر به تشخیص گونه‌های مختلفی از گل‌ و گیاهان -مخصوصا گیاهان خانگی- است و در کنار آن، اطلاعات دقیقی از هر کدامشان ارائه می‌کند. از خوبی‌های این برنامه برنامه‌ریزی برای آب دادن است که به شما یادآوری می‌کند به کدام گلدان‌های خود باید آب دهید. البته نسخه رایگان برنامه یک سری محدودیت‌هایی دارد که با پرداخت نسخه پولی، این محدودیت‌ها رفع می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های Blossom:

Flora Incognita

Flora Incognita برنامه‌ای است که در راستای یک پروژه علمی برای حفاظت از طبیعت و شناخت انواع گل‌ها و گیاهان ارائه شده و استفاده از آن کاملا رایگان است. برنامه‌ای که به خوبی از پس تشخیص انواع گل‌ها و گیاهان بر آمده و با توجه به این که کتابخانه آن در خود اطلاعات اپلیکیشن گنجانده شده، به صورت کاملا آفلاین نیز کار می‌کند.

Flora Incognita

همچنین شما می‌توانید، اطلاعات مربوط به گل‌ها و گیاهانی که به صورت آنلاین از طریق برنامه به دست آورده‌اید را ذخیره کرده و در دفعات بعدی، به صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید. Flora Incognita به تشخیص دقیق و تنوع گل‌ها و گیاهانی که در کتابخانه خود دارد معروف است اما با توجه به تخصص برنامه در مورد گیاهان اروپایی، به طور کلی ضعف‌هایی در تشخیص گیاهان کشورهای دیگر در آن دیده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های‌ Flora Incognita:

Planta

Planta برنامه‌ی بسیار کاملی است و تنها به تشخیص گل‌ها و گیاهان اختصاص ندارد. در این برنامه، می‌توانید تمامی گیاهان خود را ثبت کرده، برنامه‌ی منظم برای آبیاری وارد کنید و اطلاعات کاملی از آن‌ها به دست بیاورید.

Planta

راهنمایی Planta در رابطه با نگهداری از گیاهان، تنها به آبیاری ختم نشده و اطلاعات بسیار خوبی در مورد آفت‌ها، مقدار کود مورد نیاز، دفعات آبیاری و حتی مقدار نور مورد نیاز نیز در آن داده می‌شود. حتی بخش مشاوره نیز در Planta گنجانده شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های Planta:

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *