بیش از 1.3 میلیارد نفر در سراسر جهان درگیر فشان خون بالا هستند و سالانه حدود 10 میلیون نفر از عوارض این بیماری فوت می‌کنند. فشار خون بالا به مرور به بدن آسیب زده و گاهی به صورت آنی با بالا رفتن بیش از حد، باعث سکته می‌شوند. از همین رو است که همیشه باید فشار خون خود را زیر نظر داشته باشید. با توجه به رشد چشمگیر تجهیزات پوشیدنی در زیر نظر داشتن شرایط بدنی افراد، حالا حتی برای فشار خون نیز می‌توان از این گجت‌ها استفاده کرد.

در حال حاضر، ساعت‌های هوشمند زیادی هستند که می‌توانند، فشار خون شما را ارزیابی و به صورت آنی اعلام کنند. با این حال، تنها بعضی از آن‌ها هستند که با دقت خیلی خوبی این کار را انجام می‌دهند و ما قصد داریم در این نوشته، به مرور آن‌ها بپردازیم.

بهترین ساعت‌های هوشمند برای اندازه‌ گیری فشار خون

ساعت‌های هوشمندی که فشار خون شما را دقیق اعلام می‌کنند

در میان گزینه‌هایی که امروز به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، هم یک ساعت تخصصی برای تحت نظر گرفتن علائم پزشکی اشاره کرده و هم از ساعت‌های محبوب بازار اسم می‌بریم. این ساعت‌ها در رنج‌های قیمتی مختلفی هستند و تقریبا برای هر کس، گزینه‌ای ارائه کرده‌ایم.

  • YHE BP Doctor Pro

ساعت  YHE BP Doctor Pro  به طور کلی برای آن‌هایی ارائه شده که می‌خواهند علائم پزشکی خود را زیر نظر داشته باشند. این ساعت مخصوصا در زمینه اندازه گیری فشار خون، یکی از دقیق‌ترین گجت‌های پوشیدنی در بازار است. البته اگر فکر می‌کنید که با یک ساعت زشت پزشکی مواجه هستید، کاملا در اشتباهید. YHE BP Doctor Pro ساعت زیبایی‌ست که با طراحی‌های جذاب برای پوسته‌ی ساعت ارائه شده اما کمی بزرگ است و ممکن است برای هر سلیقه‌ای مناسب نباشد.

YHE BP Doctor Pro

امکانات این ساعت محدود به فشار خون نیست و می‌تواند، ضربان قلب، اکسیژن خون و چند پارامتر دیگر را هم اندازه گیری کند. البته YHE BP Doctor Pro ضربان قلب را به صورت مداوم اندازه می‌گیرد، اما برای اندازه‌گیری فشار خون باید آن را در یک حالت مشخص قرار دهید. در واقع یکی از ایراداتی که به آن وارد است، این بوده که فشار خون را به صورت خودکار اندازه نمی‌گیرد. البته این به خاطر اندازه‌گیری دقیق است و حتما باید دست در یک حالت مشخص باشد. حالت‌های ورزش مختلف، محاسبه کالری، ویجت‌های هواشناسی و ارزیابی وضعیت خواب خودکار از دیگر امکانات این ساعت هوشمند به حساب می‌آید. YHE BP Doctor Pro  هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با iOS همگام شده و برنامه‌ای برای گزارش‌گیری دارد.

  • مشخصه‌های فنی YHE BP Doctor Pro promises: وزن: 60 گرم – 5 روز نگهداری باطری – دست بند نرم انعطاف پذیر – قیمت: 200 دلار
  • Samsung Galaxy Watch 5 Pro

گران‌ترین ساعت لیست امروز ما، ساعت گلکسی واچ 5 پرو است که از معروف‌ترین ساعت‌های هوشمند در بازار به حساب می‌آید. بر خلاف ساعت قبلی، امکانات ساعت سامسونگ بسیار گسترده بوده و جدا از سنسورهای مختلف برای علائم پزشکی، برای خیلی موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساعت سبک بوده و نمایشگری عالی دارد و عملکرد باتری آن نیز با توجه به امکانات و نمایشگر، خیره کننده است.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro

Samsung Galaxy Watch 5 Pro با ابزار سلامتی داخلی خود، به صورت مستمر، فشار خون، ضربان قلب و بعضی دیگر از علائم پزشکی را زیر نظر داشته و در برنامه‌ی مخصوص سلامتی سامسونگ، گزارش‌های مختلفی را از این علائم به شما نمایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید در این برنامه سلامتی، یک سری مشکلات پزشکی خود را از قبل ذکر کنید تا در صورت نیاز، هشدارهای آن تغییر کند. در کل، ساعت سامسونگ انتخابی عالی اما گران است و حتما می‌تواند، جایگزینی خوب برای YHE BP Doctor Pro باشد.

  • مشخصه‌های فنی Samsung Galaxy Watch 5 Pro: وزن: 46.6 گرم – ماندگاری باتری حداقل سه روز با استفاده از تمامی امکانات – فروش دستبندهای مختلف در بازار – قیمت : 350 دلار
  • FitVII Smartwatch

سخت است، ساعت هوشمند پیدا کنید که با قیمت زیر 100 دلار بتواند، فشار خون را با درصد خطای پایینی اندازه گیری کند. FitVII Smartwatch در حال حاضر قیمتی کم‌تر از 100 دلار دارد و نظرات مثبت زیادی در مورد این ساعت ثبت شده است. این ساعت ظاهر زیبایی دارد و از امکانات مناسبی نیز برخوردار است. نمایشگر کوچک آن، دارای رابط کاربری ساده است که همه می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند و همچنین، نمایشگر نه چندان قوی و امکانات محدود باعث شده تا باطری آن تا چندین روز عمر کند.

FitVII Smartwatch

FitVII Smartwatch به خوبی فشار خون را اندازه گیری کرده و سنسورهای دیگری برای ارزیابی ورزش، ضربان قلب و تخمین اکسیژن خون نیز دارد.

  • مشخصه‌های فنی: وزن: 34 گرم – عمر باطری تا 10 روز – نمایشگر 1.7 اینچی – قیمت 95 دلار (در حال حاضر با تخفیف در همه‌ی فروشگاه‌های خارجی با قیمت 45 دلار عرضه می‌شود)
  • Med-Watch Pro

اگر به دنبال ساعتی هستید که به صورت مستقل از گوشی کار کند و به خوبی از پس عملکردهایی همچون تخمین فشار خون، ضربان قلب و اکسیژن خون بر آید، Med-Watch Pro ساعت مناسب شماست. این ساعت سنسورهای متعدد و متنوعی برای علائم پزشکی دارد و از آن دست ساعت‌هایی است که برای افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند و همیشه باید مراقب علائم خود باشند، پیشنهاد می‌شود. Med-Watch Pro هر 30 ثانیه به صورت خودکار، فشار خون شما را چک می‌کند.

Med-Watch Pro

البته Med-Watch Pro ساعت خیلی مدرنی از نظر امکانات غیر پزشکی به حساب نیامده، با این حال از نظر ظاهری بسیار زیباست.

  • مشخصه‌های فنی: وزن: 50 گرم – عمر باطری: تا 7 روز – قیمت: 200 دلار

برای آن‌هایی که طرفدار محصولات اپل هستند، گفتن این موضوع مهم است که ساعت‌های اپل در حال حاضر، امکان ارزیابی فشار خون با دقت بالا را ندارند و ساعت‌های گفته شده، عملکردشان بهتر است. البته در هر حال، باید اندازه‌گیری این گجت‌های پوشیدنی را با یک درصد خطای کم لحاظ کنید و آن را جایگزینی برای آزمایش‌های تخصصی ندانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *