چند هفته‌ای از بسته شدن سایت معروف Subscene می‌گذرد. جایی که کاربران از سراسر جهان، برای دانلود زیرنویس فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان خود، به آن‌جا مراجعه می‌کردند. این سایت در میان ایرانی‌ها نیز بسیار پرطرفدار بود و حالا، خیلی از این کاربران به دنبال سایت‌های جایگزین برای دانلود زیرنویس می‌گردند.

بهترین سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی

فرمت‌های مختلف زیرنویس

قبل از این که به معرفی وبسایت‌های مختلف برای دانلود زیرنویس بپردازیم، ابتدا بد نیست کمی در مورد فرمت‌های مختلف زیرنویس فارسی بگوییم. زیرنویس‌ها به دو صورت روی ویدیو قرار می‌گیرند. زیرنویس‌های سافت ساب که در واقع فایلی جداست که روی ویدیو قرار گرفته و می‌توان آن را حذف کرد و زیرنویس هاردساب که روی ویدیو هک می‌شود و به بخشی از تصویر تبدیل می‌شود.

فایل‌هایی که شما به صورت جداگانه دانلود می‌کنید، به صورت سافت ساب روی ویدیو قرار گرفته و امکان تغییر اندازه فونت و رنگ آن را خواهید داشت. همین زیرنویس‌ها نیز در فرمت‌های مختلف مثل SRT یا ASS و … ارائه می‌شوند. محبوب‌ترین فرمت‌ها همین دو گزینه هستند که اولی زیرنویس به صورت نوشته و بدون هیچ گونه افکت یا رنگ گذاری است و فایل‌های ASS با رنگ‌گذاری، تغییر فونت و بسیاری قابلیت‌های دیگر ارائه می‌شود. با این حال به خاطر مشکلات رایج در اجرای فایل‌های ASS در تلوزیون‌های هوشمند یا بعضی پلیرها، کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند که از فرمت SRT استفاده کنند.

بهترین سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی

حالا که در مورد فرمت زیرنویس‌ها گفتیم، سری بزنیم به سایت‌های معتبر دانلود زیرنویس و در ادامه در مورد اجرای زیرنویس‌ها نیز توضیح می‌دهیم. سایت‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از منابع مختلف، زیرنویس‌ها را تجمیع کرده و عموما تنها به فیلم محدود نشده و شامل سریال، انیمه و حتی سریال‌های شرقی نیز می‌شوند:

سابکده با به روزرسانی‌های سر موقع و جمع آوری انبوهی از زیرنویس‌ها از منابع مختلف، در حال حاضر محبوب‌ترین سایت زیرنویس فارسی در کشور به حساب می‌آید. یکی از امتیازات این سایت، تنوع زیرنویس‌هاست.

Subkade

سابکده به غیر از ارائه زیرنویس فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی و جدید، زیرنویس انیمه‌ها، انیمیشن‌ها و عناوین کره‌ای و ژاپنی را نیز پوشش داده و از این نظر واقعا سایتی ممتاز محسوب می‌شود. دانلود راحت و دسته بندی بسیار خوب، از دیگر امتیازهای این سایت محسوب می‌شود.

یکی دیگر از سایت‌های بسیار خوب در زمینه دانلود زیرنویس فارسی که به خوبی ژانرهای مختلف را پوشش داده و به روزرسانی سر موقع دارد. همچنین یک جستجوی پیشرفته برای ساب استار لحاظ شده تا شما بتوانید، عناوین مختلف را با در نظر گرفتن سال انتشار، ژانر، نام کارگردان، کشور سازنده و خیلی پارامترهای دیگر از جمله امتیاز IMDB جستجو نمایید.

ساب استار

البته در ساب استار خبری از به روزرسانی‌های منظم در زمینه انیمه وجود ندارد با این حال فیلم‌ها و سریال‌ها به خوبی به روزرسانی می‌شوند.

از نظر ظاهر و محتوا، دی ساب که سایتی نسبتا جدید محسوب می‌شود، بسیار شبیه به سابکده است. دسته بندی‌های متنوع و بسیار خوب، به روزرسانی به موقع، پوشش فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی در کنار آثار جدید منتشر شده و گزینه‌هایی از این دست باعث شده تا دی ساب را در زمره بهترین سایت‌های زیرنویس فارسی قرار دهیم.

دی ساب

اما دی ساب نیز در مورد زیرنویس‌های انیمه و سریال‌های شرقی خیلی عملکرد خوبی ندارد و تنها برای آثار غربی باید به سراغش بروید.

ساختار این سایت خیلی شبیه به ساب سنس است و از منابع مختلف زیرنویس‌ها را در یک مجموعه جمع می‌کند. شما با جستجوی عنوان مورد نظر خود، به صفحه دانلود زیرنویس می‌رسید و در آن‌جا می‌توانید، زیرنویس‌های مختلف منتشر شده برای یک کار را مشاهده و دانلود کنید.

subf2m

امکان انتخاب در میان مترجم‌های مختلف، بزرگ‌ترین امتیاز subf2m به حساب می‌آید. چیزی که در سایت‌های بالا به ندرت با آن مواجه خواهید شد. برای مثال، اگر مترجمی وجود دارد که از کارهای آن خوشتان می‌آید، می‌توانید، فایل‌ها او را در پیدا کرده و تنها آن را دانلود کنید.

چطور زیرنویس‌ها را اجرا کنیم؟

در حال حاضر، در هر سیستم عاملی، تنها با اجرای فایل تصویری مورد نظر خود و کشیدن و رها کردن زیرنویس روی پلیر می‌توانید، زیرنویس را اجرا کنید. اگر هم قصد دارید تا زیرنویس را بر روی تلوزیون‌های هوشمند ببینید، کافی‌ست که اسم فایل ویدیویی و زیرنویس را یکی کنید. مثلا اگر اسم فیلم Yek.mkv است، اسم زیرنویس باید به Yek.srt تغییر کرده و هر دو فایل در یک پوشه قرار بگیرند. در این صورت، با اجرای ویدیو، زیرنویس نیز به صورت خودکار روی ویدیو اجرا می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *