یکی از ویژگی‌های واتساپ که البته خیلی به سلیقه اکثر کاربران خوش نمی‌آید، ذخیره نکردن پیام‌های ویدیویی یا ویدیو نوت‌ها است. با توجه به این که پیام‌های ویدیویی قدیمی، قابل دانلود نخواهند بود و از دست می‌روند، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که پیام‌های مهم را ذخیره کنند یا یک نسخه از ویدیو نوت‌ها را روی موبایل خود نگه دارند. برای این منظور روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها را در این نوشته به شما آموزش خواهیم داد.

دانلود ویدیو نوت و پیغام‌های ویدیویی در واتساپ

دانلود ویدیو نوت‌ها و پیام‌های ویدیویی در اندروید

بر خلاف iOS، اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشند. مخصوصا آن‌ فایل‌های موقتی که برنامه‌ها بر روی سیستم ذخیره می‌کنند. واتساپ نیز برای نمایش ویدیو نوت‌ها و پیام‌های ویدیویی، آن‌ها را به صورت موقت روی گوشی ذخیره کرده که به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و با انتقالشان، آن‌ها را در جایی دائمی ذخیره کنید.

برای شروع، برنامه Files را باز کرده و به حافظه داخلی یا همان Internal storag بروید. سپس به مسیر زیر بروید:

Android/media/com.whatsapp/WhatsApp/Media/WhatsApp Video notes

در این مسیر، پوشه‌هایی را مشاهده می‌کنید که بر اساس تاریخ لیست شده‌اند. هر کدام از این پوشه‌ها حاوی ویدیو نوت‌ها و پیام‌های ویدیویی مربوط به آن تایخ هستند. در نظر داشته باشید که باید ویدیو را لود کرده باشید تا در این جا ذخیره شده باشد.

شما می‌توانید، کل پوشه را یک جا کپی کنید اما برای این که یک ویدیو مشخص را پیدا کنید، وارد این پوشه شده و از لیست ویدیو نوت‌ها، آن ویدیویی که مد نظر دارید را پیدا نمایید.

روی سه نقطه کنار ویدیو یا پوشه زده و گزینه‌ی copy را انتخاب کنید.

سپس در یک پوشه مشخص در جایی دیگر، فایل را paste کنید تا آن را در جایی دائمی ذخیره کرده و هر زمان که خواستید به این ویدیو دسترسی داشته باشید. برای این که ویدیوها را در جاهای مختلف ذخیره نکنید، بهتر است از قبل یک پوشه درست کنید و سپس ویدیوها را مستقیما در آن‌جا ذخیره کرده تا بعدتر خیلی راحت بتوانید پیدایشان کنید. فراموش نکنید که بعد از پاک کردن پیام ویدیویی نیز، فایل آن در جایی که ذخیره می‌کنید، باقی خواهد ماند.

دانلود ویدیو نوت‌ها و پیام‌های ویدیویی در آیفون

متاسفانه راهی وجود ندارد که شما بتوانید در آیفون، پیام‌های ویدیویی یا ویدیو نوت‌ها را دانلود کنید به همین دلیل باید به روش‌های غیر معمول متوسط شوید. آیفون به صورت پیش فرض دارای یک ابزار ضبط صفحه نمایش است که به وسیله‌ی آن می‌توانید، ویدیوی نمایش داده شده را ضبط کنید. شاید این روش ایده‌آل نباشد اما تنها راهی است که کار می‌کند.

واتساپ را باز کنید، و به کنترل سنتر بروید. برای این کار از بالای صفحه آن را به سمت پایین بکشید. Screen recording را انتخاب کرده و شروع به ضبط کنید.

حالا پیغام ویدیویی را پلی کنید و بعد از اتمام پخش، ضبط ویدیو را متوقف کرده و روی Save بزنید.

در نهایت با برنامه‌های مختلف ویرایش ویدیو، بخش‌های اضافی فیلم را ببرید.

دانلود ویدیو نوت‌ها و پیام‌های ویدیویی در کامپیوتر

راحت‌ترین جا برای دانلود پیغام‌های ویدیویی یا ویدیو نوت‌ها در کامپیوتر است. پس اگر آیفون دارید، پیشنهاد می‌کنیم، برای ذخیره این فایل‌ها، آن‌ها را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. برای شروع، به واتس اپ تحت وب رفته و اگر قبلا وارد اکانت خود نشده‌اید، با استفاده از کد QR ورود کنید.

صفحه چت مورد نظر را باز کرده، ویدیویی که می‌خواهید را باز کنید. روی آن کلیک راست کرده و Save Video as را انتخاب نمایید.

حالا آدرس جایی که می‌خواهید، ویدیو را ذخیره کنید را داده و سپس ویدیو ذخیره می‌شود. اگر هم که برنامه‌های مدیریت دانلود مثل اینترنت دانلود منیجر را داشته باشید، عموما لینک دانلود کنار ویدیوها نمایش داده می‌شود که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها، ویدیو را به سادگی دانلود کنید.

نکته مهم برای دانلود پیام‌های ویدیویی در واتساپ

برنامه‌های مختلفی برای دانلود ویدیوها بر روی واتساپ وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم، هیچ کدام از این برنامه‌ها را نصب نکنید. فراموش نکنید که برای استفاده از چنین برنامه‌هایی باید به آن‌ها، دسترسی ورود به واتساپ و پالایش پیغام‌هایتان را بدهید که از نظر امنیتی کاری بسیار خطرناک است. با توجه به این که بدون نیاز به نصب هیچ گونه‌ای برنامه‌ای، امکان دانلود پیام‌های ویدویی وجود دارد، نصب چنین برنامه‌هایی تنها به شما ضرر خواهد رساند و هیچ سودی برایتان ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *