اگر چه هنوز موارد گفته نشده زیادی در مورد کیفیت و همچنین مسائل مربوط به حقوق معنوی آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، اما باید قبول کرد که همین حالا هم افراد زیادی از انواع مدل‌های هوش مصنوعی برای تولید آثار مختلف استفاده می‌کنند.

اما موضوع اصلی که در این نوشته به آن می‌پردازیم، جاهای مختلفی است که شما از آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی، می‌توانید در مارکتینگ استفاده کنید.

استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مارکتینگ

استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مارکتینگ

اگر تیم کوچکی دارید و امکان تولید محتوا در بخش‌های مختلف را ندارید، می‌توانید، آثار متفاوتی را توسط مدل‌های هوش مصنوی تولید کرده و در بخش‌های زیر مورد استفاده قرار دهید:

شبکه‌های اجتماعی

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای کوچک، برای بهبود مارکتینگ خود از هوش مصنوعی برای تولید آثار مختلف و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما چطور می‌توان آثاری مناسب برای شبکه‌های اجتماعی ساخت:

  • محتوای تصویری: با توجه به طیف وسیع آثاری که می‌توان با هوش مصنوعی ساخت، شما می‌توانید، محتوای تصویری مناسب با پیام خود تولید کرده و آن‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. این کار هزینه‌ای بسیار پایین برایتان خواهد داشت و خیلی اوقات آثار تولید شده نیز از نظر بصری جذاب و متفاوت خواهند بود.
  • محتوای متنی: همچنین اگر توانایی نوشتن کپشن ندارید، می‌توانید، محتوای مورد نظر خود را به هوش مصنوعی گفته تا از آن برای نوشتن متن مناسب کمک بگیرید.
  • آنالیز بازدید کنندگان: همچنین در حال حاضر ابزارهای مختلف هوش مصنوعی درست شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانید، آمار کاملی از رفتار کاربران خود در مواجهه با محتوای تولید شده، داشته باشید.
  • 5 برنامه هوش مصنوعی برای ساخت کامیک های ساده

معرفی خدمات و محصولات

مهم نیست که فروشگاهی بزرگ داشته باشید یا محصولات یا خدمات خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانید. شما باید یک متن مناسب برای معرفی این محصولات یا خدمات داشته باشید. در حال حاضر، تولید متن توسط هوش مصنوعی به زبان فارسی و انگلیسی، تا حد بسیار زیادی، نیازهای شما در این رابطه را برطرف می‌کند. خوشبختانه، مدل‌های هوش مصنوعی رایگان زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها، برای تولید متن مورد نظر استفاده کرده و در نهایت با یک ویرایش حداقلی، آن‌ها را منتشر نمایید.

ایمیل‌ها

در همین راستا، تولیدات متنی و حتی چند رسانه‌ای، برای ایمیل‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به این که حالا تولیدات این چنینی بسیار راحت‌تر از گذشته شده‌اند، امکان ساخت ایمیل‌های بهتر و همچنین محتوای بیشتر در اختیار شما قرار گرفته است.

ویرایش عکس‌ها محصولات

استفاده از هوش مصنوعی را تنها به تولید آثار پایه محدود نکنید، بلکه می‌توانید، عکسی از محصولات یا حتی عکس‌هایی که برای خدمات خود درست کرده‌اید را با کمک ابزارهای مختلف هوش مصنوعی، ویرایش کنید. حتما می‌دانید که ویرایشگران حرفه‌ای عکس، هزینه‌ی سنگینی برای این کار می‌گیرند اما در حال حاضر، مدل‌های مختلف هوش مصنوعی وجود دارد که می‌توانند، عکس‌های شما را تنها با چند کلیک بهبود بخشیده و از بسیاری جهات بهتر کنند.

پست‌های وبلاگ و صفحات لندینگ

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه مارکتینگ، داشتن بخش وبلاگ و منتشر کردن مطالب مرتبط با خدمات یا محصولات در این وبلاگ است. این کار به ارتقای رتبه شما در گوگل و بهتر دیده شدنتان کمک می‌کند. همان طور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم، شما می‌توانید، هم برای محتوای متنی و هم عکس، از هوش مصنوعی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با ذکر نکات مناسب، هنگام تولید متن توسط هوش مصنوعی، محتوای مورد نظر را مطابق با استانداردهای سئو تولید کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد. همچنین این امکان برایتان وجود دارد که متنی را نوشته و از هوش مصنوعی بخواهید تا آن را از جهات مختلف بهبود ببخشد. دقیقا از همین روش برای تولید محتوای مناسب جهت انتشار در صفحات لندینگ نیز می‌توان استفاده کرد.

نکاتی که باید حین تولید محتوا با هوش مصنوعی در نظر بگیرید

نباید فراموش کنید که تولید محتوای چند رسانه‌ای توسط هوش مصنوعی نیز، نیاز به آموزش و رعایت نکاتی خاص دارد. استفاده از واژه‌های مناسب، رفع عیب و ایرادها و حتی استفاده از ابزار مناسب برای این کار، اهمیت ویژه‌ای دارد.

همچنین، خیلی‌ اوقات پیشنهاد می‌شود که محتوای متنی تولید شده را حداقل یک بار به صورت دستی ویرایش کنید و مطمئن شوید که لحن متن تولید شده، ماشینی نباشد. نکته مهم دیگر در مورد محتوای متنی این که، هوش مصنوعی در مدل‌های مختلف، خالی از اشکال نیست و حتما بهتر است موارد تخصصی را یک بار چک کنید تا اطلاعات اشتباه به کاربر خود ندهید.

تا حد امکان نیز سعی کنید تا محتوایی که تولید می‌کنید، خیلی شبیه به آثار دیگران نباشد و از هر حیث، منحصر به خود شما تولید شده باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *