فیس‌تایم (FaceTime) مدت‌هاست که به یک برنامه عالی برای ارتباط بین کاربران در سراسر جهان تبدیل شده است. البته این برنامه تنها برای افرادی که یکی از محصولات اپل را دارند، در دسترس است. فیس‌تایم دارای امکانات زیادی است، اما برخی از ویژگی‌های آن کمتر شناخته شده‌اند. به همین دلیل، در اینجا به معرفی این امکانات می‌پردازیم تا شما را ترغیب به استفاده بیشتر از این ابزارها کنیم.

9 ویژگی جالب فیس‌تایم که باید از آن‌ها استفاده کنید

9 ویژگی خاص فیس‌تایم

از زمان ارائه قابلیت SharePlay به فیس‌تایم، امکانات زیادی به این برنامه اضافه شده و حالا فعالیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید با دوستانتان به انجام برسانید. این 9 ویژگی خاص فیس‌تایم، چیزهایی هستند که حتما پیشنهاد می‌کنیم، از آنها استفاده کنید. هر چند برخی از این قابلیت‌ها نیازمند اینترنت خوب بوده و بعضی نیز وابسته به برخی سرویس‌های دیگر هستند.

  1. ارتباط چشمی مصنوعی

با توجه به موقعیت‌های مختلف، ممکن است با نگاه کردن به طرف مقابل خود روی صفحه، در سمت دیگر کمی چشم شما منحرف از دوربین باشد و ارتباط چشمی به خوبی انجام نشود. فیس‌تایم قابلیتی دارد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند این مشکل را برای شما حل کرده و ارتباط چشمی را تا حد زیادی همیشه حفظ کند. برای این کار کافی است در تنظیمات فیس‌تایم قابلیت Eye Contact را روشن کنید.

  1. بازی کردن با فیس‌تایم

بازی‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید در فیس‌تایم با دوستانتان انجام دهید. این یکی از قابلیت‌هایی است که SharePlay به فیس‌تایم اضافه کرده است. به عنوان مثال، بازی معروف Heads Up! به راحتی در حالت دو نفره قابل انجام است و تمامی المان‌های آن در فیس‌تایم در دسترس خواهد بود.

  1. اضافه کردن نورپردازی استودیویی

یک قابلیت جالب در فیس‌تایم تغییر پس‌زمینه، بلور کردن پس زمینه یا گذاشتن افکت تصویری در زمان گفتگوی تصویری است. اما قابلیت جالبی در نسخه‌های جدید iOS به فیس‌تایم اضافه شده به نام Studio Light که با روشن کردن آن، افکت نورپردازی خیلی خوبی روی تصویر شما انجام می‌شود. ابتدا برنامه‌ی خود را به روز کرده و سپس در تنظیمات ویدیویی روی … کنار Studio Light زده و تنظیمات آن را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

  1. ساخت پوستر برای مخاطبین در فیس‌تایم

پوستر مخاطبین (Contact Poster) هم از آن قابلیت‌هایی است که در iOS 17 رونمایی شده بود. با ساخت این پوسترها، زمانی که کاربری با شما تماس تلفنی از طریق فیس‌تایم می‌گیرد، به جای عکس آواتار، این پوستر مثل نمونه پایین نمایش داده می‌شود. البته با ساخت این پوستر، در زمان تماس کاربران در اسکایپ و واتساپ نیز، به جای آواتار آن‌ها، این عکس‌ نشان داده می‌شود.

  1. استفاده از سیری هنگام تماس فیس‌تایم

در نسخه‌های جدید iOS این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند در هنگام تماس فیس‌تایم نیز از دستیار صوتی سیری (Siri) استفاده کنند. این قابلیت در گوشی‌های آیفون Xs به بالا قابل استفاده است. البته فراموش نکنید که کاربری که در حال گفتگو با او هستید نیز، مکالمه شما با سیری را می‌شنود.

  1. عدم نمایش محتوای نامناسب

قابلیت مهمی در iOS وجود دارد که به‌ویژه برای زمانی که افراد کم‌سن و سال از گوشی استفاده می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. با فعال کردن گزینه عدم نمایش محتوای نامناسب، فیس‌تایم تا حد زیادی تصاویری که فکر می‌کند دارای برهنگی یا محتوای مشابه هستند را بلور می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت، به Settings رفته و از مسیر Privacy & Security گزینه Sensitive Content Warning را روشن کنید. لازم به ذکر است که با فعال کردن این قابلیت، در سایر برنامه‌ها و حتی گالری گوشی نیز این ویژگی فعال شده و در زمان نمایش محتوای نامناسب به شما اخطار داده می‌شود.

  1. جا به جایی پنجره فیس‌تایم در آیپد

این قابلیت شبیه به چیزی است که همیشه در مک وجود داشته است. در آیپد هم شما می‌توانید با زدن روی آیکون سبز رنگ که در زیر مشخص کرده‌ایم، موقعیت پنجره فیس‌تایم را در صفحه تغییر داده و برنامه‌ای دیگر را در کنارش اجرا کنید.

  1. ضبط تماس‌های مهم

نیازی به برنامه‌های جانبی نیست، خود iOS این قابلیت را در اختیار شما گذاشته تا بتوانید در فیس‌تایم اسکرین شات بگیرید یا تماس را ضبط کنید. وقتی تماس شما فعال است، روی آیکون ضبط در کنترل سنتر بزنید تا تماس را ضبط کنید.

کاربران سیستم عامل مک می‌توانند با زدن کلیدهای Command+Shift+5 تماس را ضبط کنند.

  1. تماشای فیلم و ویدیو در کنار دوستان

اول از همه باید بگوییم که برای استفاده از این قابلیت، هر کدام از طرفین باید ویدیو را از سمت خود اجرا کنند و نیازی نیست که یکی از طرفین ویدیو را برای دیگری پخش کند. در حال حاضر، برخی از سرویس‌های استریم مانند دیزنی، هولو، مکس و اپل تی‌وی برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، اما شما می‌توانید ویدیوهای مختلف را از طریق توییچ با دیگران تماشا کنید. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که هر ویدیویی را از طریق دوستانتان با فیس‌تایم به صورت همزمان مشاهده کرده و تجربه تماشای فیلم گروهی از دور را داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *