به نظر می‌رسد، گوگل بالاخره توانسته از نظر سخت‌افزاری، گوشی‌هایی در حد اپل و سامسونگ تولید کند و بتواند در بازار پرچمداران به یک گزینه‌ی مهم تبدیل شود. اگر چه گوگل سهم بزرگی از سیستم عامل‌های موبایل در دنیا را در دست دارد، با این حال، از گوشی پیکسل 6 سعی کرده تا بتواند، محصولی قابل رقابت در میان پرچم‌دارها ارائه کند اما هر بار تا حد زیادی ناموفق بوده است.

پیکسل 9 پرو (Pixel 9 Pro) و پیکسل 9 پرو اکس ال (Pixel 9 Pro XL)، هر دو گوشی‌هایی معرکه هستند که از نرم‌افزار جالب توجهی با تکیه بر هوش مصنوعی بهره می‌برند. در ادامه مروری گذرا خواهیم داشت بر امکانات دو گوشی جدید گوگل و از هوش مصنوعی قرار داده شده در آن‌ها برایتان می‌گوییم.

معرفی و مقایسه گوگل پیکسل 9 پرو و گوگل پیکسل 9 پرو اکس‌ال

مشخصات فنی گوگل پیکسل 9 پرو

  • نمایشگر: 3 اینچ – 2856 × 1280 پیکسل – 120 هرتز – HDR10+
  • پردازنده: Google Tensor G4 (8 هسته)
  • دوربین : 50/48/48 مگاپیکسل (سلفی 42 مگاپیکسل)
  • 16 گیگابایت رم
  • باتری لیتیوم یونی 4700 میلی آمپر
  • وزن: 199 گرم
  • قیمت: 999 دلار

مشخصات فنی گوگل پیکسل 9 پرو اکس ال

  • نمایشگر: 8 اینچ – 2992 × 1344 پیکسل – 120 هرتز – HDR10+
  • پردازنده: Google Tensor G4 (8 هسته)
  • دوربین : 50/48/48 مگاپیکسل (سلفی 42 مگاپیکسل)
  • 16 گیگابایت رم
  • باتری لیتیوم یونی 5060 میلی آمپر
  • وزن: 221 گرم
  • قیمت: 1099 دلار

معرفی و مقایسه گوشی‌های جدید پیکسل

از نظر سخت افزاری، گوگل چیزی برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید کم نزاشته است. بدنه و نمایشگر، فوق‌العاده عالی هستند و کیفیتی چشم‌نواز دارند. تراشه اختصاصی گوگل از پس کارهای سنگین و البته هوش مصنوعی درون آن به خوبی بر می‌آید و در نهایت از نظر وزن و اندازه نیز گوشی بسیار خوب است. نکته جذاب دیگر این است که گوگل تضمین داده تا 7 سال به روز رسانی نرم‌افزاری برای گوشی خود ارائه کند که عالی به نظر می‌آید.

از نظر ظاهری، گوگل لبه‌های گوشی را گرد کرده و از جلو، این محصول شبیه به تمامی گوشی‌های پرچمدار کنونی بازار است. از پشت اما ظاهر گوشی با نواری که برای دوربین در نظر گرفته شده، کاملا شبیه به محصولات دیگر سری پیکسل است. پیکسل 9 پرو و پرو اکس ال هر دو ظاهری کاملا شبیه به هم دارند و تنها نسخه اکس ال بزرگ‌تر است.

در کنار تغییرات ظاهری، یک سری چیزها نیز در سری جدید گوشی‌های پیکسل بهتر شده. برای مثال، تشخیص اثر انگشت بسیار سریع است. پردازنده جدید، کلا یک تجربه عالی از کار کردن با سیستم عامل را برایتان به همراه خواهد داشت. نسل جدید اتصال وای فای نیز سریع‌تر عمل می‌کند، اگر مودم شما نیز توانایی چنین سرعتی را داشته باشد.

و اما می‌رسیم به دوربین که با این که دو گوشی از نظر اندازه و قیمت متفاوت هستند، اما دقیقا از دوربین‌هایی یک شکل بهره می‌برند. کیفیت دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی بسیار خوب است و دارای 5 برابر بزرگ‌نمایی‌ست که مخصوصا در پیکسل 9 پرو با توجه به اندازه‌اش، بسیار خوب به نظر می‌رسد. در کل غیر از بهبود کیفیت چشم‌گیر در لنز واید، تغییر زیادی نسبت به 8 پرو انجام نشده و هوش مصنوعی و سنسور بهتر، باعث شده تا در نور کم نیز بتوانید، عکس‌هایی خوب بگیرید.

هوش مصنوعی در پیکسل 9 پرو و 9 پرو اکس ال

گوشی‌های جدید گوگل مملو از امکانات هوش مصنوعی هستند. از دوربین‌ها بگیرید که چندین امکان مختلف با هوش مصنوعی برایشان در نظر گرفته شده و حتی می‌توانید، کارهای عجیبی در زمان ادیت با عکس‌ها انجام دهید تا امکاناتی که خود سیستم عامل برای کار با بخش‌های مختلف گوشی در نظر گرفته. در فیلم‌برداری نیز هوش مصنوعی به خوبی از پس حذف لرزش دست بر می‌آید و تجربه‌ای عالی را برای شما به همراه خواهد داشت. در مورد تاثیر هوش مصنوعی در عملکرد دوربین‌های گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پرو اکس ال بسیار می‌توان نوشت، اما از دیگر امتیازات هوش مصنوعی در این گوشی‌ها صحبت کنیم.

دستیار صوتی Gemini که به هوش مصنوعی پیشرفته گوگل مجهز است، در تمامی بخش‌های سیستم عامل در اختیار شماست و می‌توانید با استفاده از فرمان‌های صوتی از آن بهره ببرید. برای مثال، شما به راحتی می‌توانید از Gemini بخواهید تا اینباکس ایمیلتان را مرور کند، برنامه‌ای خاص را باز کند یا حتی کارهای پیچیده‌تری مثل نوشتن متن را برایتان انجام دهد. با این حال چیزی که توی ذوق می‌زند این است که در عین یکپارچگی اندروید و دستیار صوتی، باز هم از هم گسستگی را مشاهده می‌کنید و نمی‌توانید در همه جا و هر لحظه از این دستیار صوتی بهره ببرید که البته به نظر می‌رسد با به روزرسانی‌های نرم‌افزاری و بهره گرفتن برنامه‌های جانبی از این امکانات، اوضاع در این رابطه بهتر هم شود.

در هر حال، برای کسانی که خیلی با هوش مصنوعی خو نگرفته‌اند، کار کردن با گوشی‌های جدید پیکسل سخت خواهد بود، چون این شرکت به طور خاص، سعی کرده تا همه چیز را بر محور این موضوع قرار دهد، چیزی که در پرچم‌دارهای شرکت‌های دیگر نیز مشاهده می‌شود و به مرور استفاده از آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *