قلم اپل یا همان اپل پنسیل (Apple Pencil) برای برخی از کاربران، نحوه استفاده از آیپد را به کلی عوض کرده است. حالا خیلی از طراحان گرافیکی به جای استفاده از تبلت‌های طراحی به سراغ استفاده از آیپد آمده‌اند و خیلی از کاربران عادی نیز برای یادداشت برداری از قلم اپل استفاده می‌کنند. البته قلم اپل کاربردهای متنوعی دارد که بعضی از پر استفاده‌ترین آن‌ها را در نوشته امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

کارهایی که می‌توانید با قلم اپل انجام دهید

تبدیل دست خط به نوشته

قبل از هر چیز باید بدانید که بعضی از کاربردهای قلم اپل مثل تبدیل دست خط به نوشته، تنها مختص به انگلیسی و بعضی از زبان‌های دیگر است و برای فارسی کاربرد ندارد. اما اگر یادداشت برداری زیادی به زبان انگلیسی می‌کنید، می‌توانید از این قابلیت جذاب و کارآمد قلم اپل استفاده نمایید. قابلیت دست خط به نوشته Scribble نام داشته که می‌توانید آن را از مسیر Settings > Apple Pencil در آیپد فعال کنید. سپس نوشته‌هایی که به انگلیسی و با قلم می‌نویسید، به صورت خودکار تشخیص داده شده می‌شود.

برای این که کلمه‌ای را پاک کنید، کافی‌ست روی آن خط بکشید. همچنین می‌توانید با خط کشیدن دور یک کلمه، آن را با کلمه‌ای جدید جایگزین کنید. این قابلیت تقریبا در تمامی برنامه‌های آیپد در دسترس شما خواهد بود و حتی برای کامنت‌ گذاری نیز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. حتی برنامه‌هایی مثل Nebo به شما اجازه می‌دهند، تا متنی بلندبالا نوشته و سپس با استفاده از قابلیت Scribble آن را به نوشته‌ی تایپ شده قابل ویرایش تبدیل می‌کنند.

تغییر سریع در برنامه‌ها

بر اساس نوع قلم اپلی که استفاده می‌کنید، می‌توانید با زدن روی صفحه، چرخاندن و فشار دادن قلم، بین بخش‌های مختلف برنامه جا به جا شده یا تنظیمات آن را تغییر دهید. این قابلیت مخصوصا در نسخه جدید قلم اپل بسیار پر کاربرد خواهد بود و گزینه‌های بیشتری نیز پیش روی شما می‌گذارد.

برای مثال، برای اجرای پالت رنگی در برنامه‌های نقاشی، می‌توانید این گزینه را روی یکی از حالت‌های گفته شده بگذارید و دیگر مجبور نباشید، هر بار دست خود را از روی صفحه طراحی بردارید. این تنظیمات در دو مسیر Settings > Apple Pencil و Accessibility > Apple Pencil در دسترس هستند.

هایلایت کردن نوشته

همچون ماژیک‌های رنگی، می‌توانید با استفاده از اپل پنسیل، روی بخش‌هایی از کتاب‌های الکترونیک یا فایل‌های PDF هایلایت بگذارید. یکی از نکات بسیار جالب در مورد این هایلایت‌ها این است که شما می‌توانید، یادداشتی را برای این علامت گذاری بنویسید و وقتی روی هایلایت می‌روید، این یادداشت نمایش داده شود. این قابلیت در جاهای زیادی مثل جزوه‌های درسی بسیار کاربردی است.

لینک کردن صوت به دست نوشته

Notability برنامه‌ای عالی برای یادداشت برداری و همچنین ابزاری بسیار خوب برای پرزنتیشن به حساب می‌آید. یکی از ابزارهای خیلی خوب Notability این است که شما می‌توانید، صوت را به بخشی از دست نوشته خود لینک کنید. برای این کار هم می‌توانید از فایل صوتی استفاده کنید هم این که چیزی را در همان لحظه ضبط نمایید.

البته Notability قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد که با استفاده از قلم اپل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما لینک کردن صوت به دست نوشته یکی از جالب‌ترین‌های آن‌هاست که زمان زیادی برایتان صرفه جویی خواهد کرد.

اشتراک گذاری آنلاین همراه با انیمیشن اختصاصی!

در حین تماس تصویری یا جلسه گروهی، می‌توانید صفحه آیپد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما وقتی یک قلم اپل داشته باشید، می‌توانید به صورت همزمان، نقاطی را در صفحه علامت گذاری کنید و به صورت زنده، تمامی نقوشی که روی صفحه اجرا می‌کنید را به دیگران نشان دهید!

این قابلیت در جلسات آنلاین بسیار کارآمد خواهد بود و به این وسیله، می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را علامت بگذارید، نکاتی که می‌خواهید دیگران به آن توجه کنند را نشانه گذاری کنید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید. برای این کار می‌توانید از برنامه‌ی Apple Notes نیز استفاده کنید.

ویرایش عکس و ویدیو

همه‌ی ما می‌دانیم که بیشترین مشتریان قلم اپل، طراحان و گرافیست‌ها به حساب می‌آیند و می‌توان به وسیله‌ی این قلم‌ها، طراحی‌های پیچیده و زیبایی انجام داد و حتی می‌توان به انیمیشن سازی پرداخت. اما کاربرهای عادی، می‌توانند از قلم اپل برای ویرایش عکس و ویدیو در برنامه‌های مختلف استفاده کنند. با توجه به قابلیت‌های گسترده قلم اپل، انجام چنین کارهایی با این محصول، بسیار لذت‌بخش‌تر است و همچنین سرعت کار شما را نیز بیشتر می‌کند.

اگر به انیمیشن سازی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما برنامه‌های Luminar for iPad و Linearity Move را روی آیپد امتحان کنید.

نقاشی روی آیپد، مک و ویندوز

نه تنها امکان نقاشی روی آیپد با برنامه‌های مخلتف برای شما مهیاست بلکه می‌توانید از آیپد به عنوان یک تبلت طراحی روی دیگر سیستم‌های عامل نیز استفاده کنید. برای مثال، امکان اتصال آیپد به صورت مستقیم به مک را دارید و می‌توانید در برنامه‌های مختلف از این تبلت استفاده کنید. همچنین چند برنامه‌ی خوب برای آیپد وجود دارد که صفحه نمایش ویندوز را در آیپد به نمایش می‌گذارد و از این طریق نیز می‌توان، از آیپد به عنوان یک تبلت طراحی روی ویندوز استفاده کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *