تقریبا همه‌ی برنامه‌هایی که در اندروید به آن‌ها نیاز دارید، روی گوگل پلی استور قرار دارند اما بعضی اپلیکیشن‌های عالی و کارآمد هستند که نمی‌توانید آن‌ها را روی این فروشگاه عظیم پیدا کنید. برنامه‌هایی که به دلایل مختلف روی پلی استور قرار نمی‌گیرند و باید از منابع دیگری همچون F-Droid آن‌ها را دانلود کنید. لیست زیر، 8 مورد از برنامه‌های اندرویدی کارآمد و بسیار خوب است که روی گوگل پلی استور پیدا نمی‌کنید:

  • نکته: لینک‌های دانلودی که قرار داده‌ایم همه از F-Droid هستند. جدا از امکان دانلود از برنامه F-Droid ، فایل APK در خود سایت نیز موجود است و از همان‌جا می‌توانید، دانلود کنید.

Kvaesitso

اکثر لانچرهای موجود، بیشتر روی ظاهر آیکون برنامه‌ها توجه دارد اما Kvaesitso از اغلب لانچرها متفاوت بوده و تمرکزش بر روی ویجت‌های اختصاصی و البته نحوه جستجو در میان برنامه‌هاست.

Kvaesitso

وقتی Kvaesitso را نصب می‌کنید، صفحه خانگی شما تنها یک ساعت و نوار جستجو را نمایش می‌دهد که البته می‌توانید، چیزهای بیشتری با استفاده از ویجت‌ها به آن اضافه کنید. برنامه‌ها و ابزارهای مختلف و حتی لینک‌های صفحات وب، از طریق کشیدن برنامه یا استفاده از نوار جستجو در اختیار شما خواهد بود.

Kvaesitso

یکی از مزیت‌های Kvaesitso این است که تمامی بخش‌های آن‌ را می‌توان شخصی سازی کرد و از این نظر، آزادی عمل زیادی را به شما می‌دهد.

Auxio

هنوز هم خیلی‌ها علاقه‌ای به استریم کردن موزیک ندارند و دوست دارند، فایل‌های موسیقی را از روی موبایل خود اجرا کنند. به همین دلیل، داشتن یک پلیر خوب موزیک از واجبات هر گوشی اندرویدی به حساب می‌آید. اما یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه Auxio است که آن را نمی‌توانید از روی گوگل پلی استور دانلود کنید.

Auxio

Auxio ظاهری بسیار زیبا و در عین حال سبک دارد و ابزارهای متعددی برای گوش دادن به موسیقی را در اختیار شما می‌گذارد.

Auxio

همچنین Auxio‌ کاملا رایگان بوده و هیچ تبلیغاتی در برنامه وجود ندارد. با توجه به این که حتی، برنامه‌های پیش فرض روی گوشی‌ها برای گوش دادن به موسیقی، حاوی تبلیغات است، نصب چنین برنامه‌ای مسلما مفید خواهد بود.

Breezy Weather

متاسفانه، خیلی از برنامه‌های هواشناسی از نظر حفظ حریم شخصی فاجعه هستند و دسترسی به اطلاعات زیادی از جمله موقعیت مکانی شما دارند. اما Breezy Weather فارغ از این‌ها کار کرده و نکات جالب توجهی دارد.

Breezy Weather

اول این که Breezy Weather کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی به شما نمایش نمی‌دهد. به صورت کد باز ارائه شده و شما می‌توانید، موقعیت مکانی خود را روی نقشه مشخص کنید و نیازی به باز گذاشتن موقعیت مکانی یا دسترسی دادن نیست.

Breezy Weather

از نظر ظاهر و امکانات نیز Breezy Weather نه تنها چیزی از برنامه‌های معروف هواشناسی کم ندارد، بلکه شاید از بسیاری از آن‌ها بهتر هم باشد.

Table Habit

این برنامه برای لیست کردن کارهای روزمره کوچک و عادت‌های روزانه است تا بتوانید از طریق آن، عادات خوب و بد خود را زیر نظر داشته باشید.

Table Habit

ظاهر برنامه بسیار ساده بوده و شما را یک راست به سراغ اصل موضوع می‌برد. مثلا این که چه موقعی به گل آب دهید، سریال تلویزیونی خود را کی نگاه کنید یا چیزهایی از این دست.

Table Habit

همچنین می‌توانید، مدت انجام این کارها را در نظر گرفته و خوب یا بد بودن عادات را نیز مشخص کنید و در نهایت، یک سری گزارش‌ها در بازه‌های زمانی مختلف بگیرید تا ببینید، عملکردتان در طول هفته یا ماه چطور بوده است.

 Fridgey

برنامه‌ای جالب و متفاوت که مواد غذایی که در یخچال می‌گذارید را در آن وارد کرده تا بدانید، چه مقدار زمان از خرید آن‌ها و نگهداری‌شان می‌گذرد!

 Fridgey

در این برنامه می‌توانید از محصولات موقع قرار دادن در یخچال عکس بگیرید و اگر نیاز باشد، اطلاعات اضافی نیز در آن وارد کنید. در نگاه اول ممکن است این کار کمی وقت شما را بگیرد اما Fridgey به سرعت به یکی از ابزارهای پرکاربرد گوشی‌تان بدل می‌شود.

 Fridgey

همچنین می‌توان Fridgey‌ را با برنامه‌های خرید همگام کرد که البته این امکان، در ایران کاربردی ندارد.

 Orgzly Revived

برنامه‌ی سبک و رایگان دیگری که هم لیست انجام کار است و هم برنامه‌ای برای یادداشت برداری به حساب می‌آید.

 Orgzly Revived

از Orgzly Revived می‌توانید، برای لیست کردن کارهای مختلف استفاده کرده و وقتی آن‌ها را به انجا می‌رسانید، هر مورد را تیک بزنید. Orgzly Revived همچنین دارای یک سیستم دفترچه است که هم به صورت مستقل و هم برای گزینه‌های لیست کاربرد دارد.

 Orgzly Revived

در کنار این‌ها، Orgzly Revived یک تقویم داخلی و ابزارهای مختلف برای راحت‌تر کردن روند ایجاد لیست در اختیارتان می‌گذارد.

Wall You

تغییر تصویر پس زمینه موبایل باعث ایجاد تنوع شده و به تغییر روحیه شما کمک کند. اما به جای این که هر بار به صورت دستی، دنبال عکس جدید بگردید، از Wall You استفاده کنید.

Wall You

Wall You در میان چندین سرویس مختلف از جمله عکس روز Bing جستجو می کند و عکس‌های متنوع برای پس زمینه موبایل شما پیدا می‌کند.

Wall You

این برنامه کاملا رایگان است، از منابع محبوبی عکس‌ها را جمع آوری می‌کند و به هیچ وجه دسترسی‌های بیش از حد از شما نگرفته و دارای تبلیغ هم نیست.

Sharing

اما به جای این که همیشه از Share It یا AirDrop یا چیزهای مثل آن استفاده کنید که اکوسیستم خاص خود را دارند و عموما برنامه‌های سنگین و بعضا حاوی تبلیغات هستند، پیشنهاد می‌کنیم، Sharing را نصب کنید که هم سبک است و هم به صورت کاملا رایگان ارائه شده.

Sharing بر روی دستگاه‌های مختلف نصب شده و می‌توانید بین پلت‌فرم‌ها نیز فایل منتقل کرد. حتی یک نسخه تحت وب هم دارد تا نیازی به نصب برنامه نداشته باشید.

Sharing

برای اشتراک گذاری، کافی است موقعی که روی اپلیکیشن هستید، دکمه پاور را بزنید و از طریق گوشی دیگر، کد QR را اسکن کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *