در سال های اخیر بعضی از مهم‌ترین کنسول‌های قدیمی با ظاهر و اتصالات جدید ارائه شده‌اند تا جوان‌ترها امکان تجربه‌ی آن‌ها را داشته و بزرگ‌ترها هم برای تجربه خاطرات قدیمی خود، این کنسول‌ها را تهیه کنند. آتاری 7800+ دومین کنسول آتاری است که به شکلی نو بازسازی و روانه بازار می‌شود و به نظر می‌رسد با فروش بالای خود، راه را برای عرضه دیگر کنسول‌های قدیمی باز کند.

عرضه آتاری 7800+: کنسولی قدیمی با طراحی جدید!

آتاری 7800+

آتاری 7800 یکی از موفق‌ترین کنسول‌های نسل خود بود که در سال 1986 -نزدیک به 40 سال پیش- ارائه شده بود و در آن زمان با بازی‌های بسیار عالی و خاطره‌انگیز، قدمی بزرگ در مسیر ساخت کنسول‌های بعدی محسوب می‌شود. آتاری بعد از تولید کنسول 2600+ که سال پیش عرضه‌ای موفق داشت، حالا دست به تولید نسخه جدید 7800 زده تا یک بار دیگر بازار بازتولید کنسول‌های قدیمی را امتحان کند.

این کنسول، هنوز هم بازی‌های اصلی خود را اجرا کرده اما دارای دسته‌های بی‌سیم است، امکان بازی‌های کنسول 2600 را هم دارد و با اتصالاتی که برایش در نظر گرفته شده، به راحتی به تمامی تلویزیون‌ها و مانیتورهای مدرن متصل می‌شود.

جالب است بدانید که آتاری 7800+ با قیمت 130 دلار عرضه شده که تقریبا همان قیمتی است که این کنسول در سال 1986 داشت. با این تفاوت که 130 دلار در آن زمان ارزش بسیار بیشتری داشت و با مقایسه تورم، می‌توان قیمت کنسول در تاریخ عرضه‌اش را چیزی حدود 400 دلار کنونی محسوب کرد. با کنسول جدید، می‌توانید، کارتریج‌های قدیمی بازی‌های آتاری را اجرا کنید و البته کارتریج‌های جدیدی از همان بازی‌های اصلی نیز دوباره ساخته و منتشر شده‌اند که امکان تهیه آن‌ها را دارید.

مشخصات فنی آتاری 7800+

از نظر ظاهر، تفاوت خاصی بین کنسول بازی جدید و قدیمی وجود ندارد و آن نوار معروف لوگو آتاری نیز درست در وسط کنسول وجود دارد. تنها از نظر اندازه، آتاری 7800+ نسبت به کنسول اصلی کوچک‌تر شده بوده و حدودا 80 درصد اندازه کنسول اصلی است. برای اتصال آتاری 7800+ به تلویزیون می‌توانید از کابل HDMI استفاده کنید و حتی امکان استفاده از آن با مانیتورهایی که از این درگاه بهره می‌برند نیز وجود دارد.

نکته جذاب در مورد آتاری 7800+، دسته بی‌سیمی است که برای آن در نظر گرفته شده. دسته CX78+ که دارای دو کلید و یک جوی استیک بوده و با کابل USB-C شارژ می‌شد و با آن کابل می‌توان مستقیم به کنسول نیز متصلش کرد. همراه با کنسول تنها یک دسته ارائه می‌شود و اگر بخواهید، دسته‌ی دیگری برای خود تهیه کنید، باید 35 دلار برای آن پرداخت نمایید.

همچنین دسته جوی استیک معروف آتاری به نام CX40+ نیز برای این کنسول ارائه شده که درون جعبه نیست و آن را نیز می‌توان با قیمت 35 دلار به صورت جداگانه خریداری کرد.

بازی‌های آتاری 7800+

و اما احتمالا برای شما سوال است که چه بازی‌هایی برای آتاری 7800 عرضه شده بود که به خاطرش، حاضر شوید یک کنسول 130 دلاری تهیه کنید! مطمئنا بازی‌های 40 سال پیش کیفیت و گرافیک بازی‌ای جدید را ندارند، اما این بازی‌ها مهم‌ترین قدم‌ها به سمت کنسول‌های مدرن محسوب می‌شدند. همان طور که گفتیم، آتاری 7800+ توانایی اجرای بازی‌های کنسول‌های 7800 و 2600 را دارد. برای 7800 ، 59 بازی اصلی ارائه شده بود که بعضی از آن‌ها، بازسازی‌هایی با گرافیک بهتر از بازی‌های آرکید قدیمی‌تر محسوب می‌شدند. برای مثال شما می‌توانید بازی دانکی کونگ نینتندو را بر روی آتاری 7800+ بازی کنید که نسبت به نسخه آرکید، کیفیت بهتری داشت. فراموش نکنید که اگر به هر نحوی، کارتریج اصلی و قدیمی بازی را داشته باشید نیز، می‌توانید آن را روی 7800+ اجرا نمایید.

به همراه خود کنسول کارتریج بازی Bentley Bear’s Crystal Quest ارائه می‌شود و در همان ابتدا، می‌توانید به انجام بازی مذکور بپردازید. Berzerk 7800، Fatal Run، Space Duel، Asteroids Deluxe و Bounty Bob Strikes Back!‌ از دیگر بازی‌های معروف آتاری 7800+ هستند که کارتریج جدید آن‌ها هم تولید شده است. Double Dragon، Mario Bros، Meltdown، Ms. Pac-Man، Rampage و Tank Command نیز از بازی‌های بسیار معروف آتاری 7800+ هستند که فعلا تنها با کارتریج‌های قدیمی امکان انجام آن‌ها را دارید.

در آخر گفتن این موضوع نیز اهمیت دارد که هر کدام از این کارتریج‌ها، قیمت 30 دلاری دارند که برای چنین عناوینی بسیار گران هستند! اگر شما هم قصد انجام چنین هزینه‌ای را ندارید یا امکان خرید کنسول آتاری 7800+ نخواهید داشت، می‌توانید از شبیه‌سازهای مختلف مثل EMU7800برای انجام بازی‌های مد نظر استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *