تردیدی نیست که اگر میدجرنی قیمت بالایی نداشت، خیلی از کاربرانی که به تولید عکس با هوش مصنوعی علاقه داشتند، مستقیما به سراغ این سرویس می‌رفتند. میدجرنی می‌تواند عکس‌های بی‌نظیری تولید کند و به خوبی گفته‌های کاربران را به عکس مورد نظرشان بدل کند.

با این حال، گزینه‌های جایگزین رایگان و متنوعی در اینترنت وجود دارند که می‌توان به سراغشان رفت و بعضی از آن‌ها، برنامه‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده خوبی هستند. در این مقاله ما 5 مورد از جایگزین‌های رایگان و با کیفیت میدجرنی را به شما معرفی می‌کنیم.

5 جایگزین رایگان برای میدجرنی (Midjourney)

مایکروسافت دیزاینر | Microsoft Designer

مایکروسافت دیزاینر از DALL-E 3 استفاده می‌کند که محصول OpenAI همان تولید کننده Chatgpt بوده و یکی از بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای تولید عکس به حساب می‌آید. کاربران رایگان البته محدودیت 15 عکس بر روی سرورهای سریع در روز دارند و اگر تعداد بیشتری بخواهند، باید مدت طولانی‌تری را برای تولید عکس‌های خود صبر کنند.

مایکروسافت دیزانیر  |  Microsoft Designer

از نظر کیفیت عکس، مایکروسافت دیزاینر در بسیاری جهات با میدجرنی برابری می‌کند اما در این برنامه، خبری از رزولوشن بسیار بالا نیست. البته وقتی عکس را تولید کردید، می‌توانید روی آیکون Customize و از ابزارهای متنوع برای ویرایش عکس استفاده کنید. برداشتن پس زمینه، بلور کردن پس زمینه، تغییر نور و اضافه کردن طراحی‌های گرافیکی و نوشته به عکس، از جمله ابزارهای موجود در مایکروسافت دیزاینر هستند. با توجه به کیفیت بالای مایکروسافت دیزانیر، به راحتی می‌توانید، از عکس‌های تولید شده این برنامه برای انتشار در صفحات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و … استفاده کنید.

دریم استودیو | DreamStudio

اغلب کسانی که از برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، معتقد هستند که دریم استودیو یکی از معدود برنامه‌های رایگانی‌ست که از نظر کیفیت کاملا به میدجرنی شبیه است. امکان انتخاب نسبت تصویر، استایل‌های مختلف و امکان تغییر در عکس‌های تولید شده که کیفیت بسیار بالایی دارند، دریم استودیو را به انتخابی عالی بدل کرده است. البته نباید فراموش کنید که دریم استودیو برای 25 عکس ابتدایی رایگان است و اگر بخواهید، عکس‌های بیشتری را به صورت رایگان تولید کنید، باید با ایمیلی دیگر وارد این برنامه شوید.

دریم استودیو  |  DreamStudio

دریم استودیو از مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion استفاده می‌کند که یکی از سه نام بزرگ در عرصه هوش مصنوعی به شمار رفته و خود میدجرنی نیز از آن بهره می‌برد. همچنین امکان نوشتن پرامپت منفی که در دریم استودیو وجود دارد، نهایتا منجر به تولید عکسی نزدیک به ایده‌ اصلی‌تان خواهد شد.

دیفیوژن بی | DiffusionBee

امروز قرار نیست تنها سرویس‌های آنلاین و شبیه به هم را به شما معرفی کنیم. مثلا دیفیوژن بی یکی از ابزارهای تولید عکس با هوش مصنوعی است که می‌توانید آن را روی دستگاه خود اجرا کرده و هیچ نگرانی از مسائل مربوط به حریم شخصی نداشته باشید. یکی دیگر از مزیت‌های نصب آن روی کامپیوتر این است که کاملا رایگان بوده و هیچ محدودیتی برای تولید عکس ندارد.

دیفیوژن بی  |  DiffusionBee

دیفیوژن بی بدون هیچ نیازی به اینترنت کار کرده و از نظر کیفیت نیز بسیار عکس‌های خوبی تولید می‌کند اما مشکل اساسی آن این است که تنها بر روی کامپیوترهای مک کار کرده و حداقل باید سیستم عامل مک نسخه 12.5.1 به بالا را نصب داشته باشید تا بتوانید از این ایزار استفاده کنید. اگر از دستگاه‌های قدیمی استفاده کنید، باید زمان زیادی را برای تولید عکس صبر کنید، اما آن‌هایی که مک با چیپ‌های M1 و M2 یا بالاتر دارند، می‌توانند از عملکرد این پردازنده‌ها در زمینه هوش مصنوعی استفاده کرده و نتیجه کار را خیلی سریع‌تر دریافت کنند. بر روی دستگاه‌های مک جدید، تولید عکس چیزی حدود 30 ثانیه زمان خواهد برد. گفته می‌شود که یک نسخه برای ویندوز هم در حال تولید است اما هنوز تاریخ عرضه‌‌ای برای آن اعلام نشده. شاید باور آن سخت باشد اما نتایج اولیه تا حد زیادی به عکس‌های میدجرنی شبیه بوده و شما را شگفت زده خواهند کرد.

ایمیج‌ اف اکس| ImageFX

ایمیج‌ اف اکس برنامه‌ای بسیار ساده بوده و تحت وب کار می‌کند. اگر با پرامپت نویسی مشکل دارید، ایمیج‌ اف اکس تا حد زیادی این کار را با پیشنهاد کلمات مرتبط برایتان ساده کرده است. در واقع یکی از سختی‌های کار با برنامه‌های هوش مصنوعی، نوشتن پرامپت‌هایی است که به تولید عکس مرتبط و درست کمک می‌کند و ایمیج‌ اف اکس با راحت‌تر کردن این روند، به کاربران عادی برای تولید عکس‌های زیبا کمک می‌کند.

ایمیج‌ اف اکس |  ImageFX

ایمیج‌ اف اکس در نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارد اما عجیب این که خیلی محدودیت تعداد عکس‌هایی که می‌توانید درست کنید، مشخص نیست. اما در نهایت، محدودیت‌های آن برای کاربرانی که تعداد زیادی عکس در روز تولید نمی‌کنند، مشکل ساز نخواهد بود. این محصول به وسیله گوگل توسعه پیدا کرده و از مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت استفاده می‌کند.

دریم بای ویمبو | Dream by WOMBO

بر خلاف گزینه‌های دیگر لیست ما، دریم بای ویمبو برنامه‌ای است که نسخه‌های اندروید و iOS داشته و برای آن‌هایی که دارای کامپیوتر شخصی نیستند، مناسب است. البته نسبت به دیگر برنامه‌های موبایلی که این روزها مثل مور و ملخ‌ بر روی اپ استور و گوگل پلی در حال ارائه هستند، دریم بای ویمبو عکس‌های بسیار با کیفیت‌تری تولید کرده و از نظر کیفیت با دیگر ابزارهایی که در این لیست معرفی کردیم، قابل رقابت است.

دریم بای ویمبو  |  Dream by WOMBO

تنها محدودیت دریم بای ویمبو در نسخه رایگان این است که شما هر بار تنها می‌توانید یک عکس تولید کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *