تماشای برنامه‌های تلویزیونی بر روی تلویزیون‌های هوشمند بسیار راحت‌تر از تماشای آن‌ها روی صفحه کوچک گوشی است. با این حال، بسیاری از افراد دوست دارند که به کانال‌های مختلف جهانی از طریق گوشی خود دسترسی داشته باشند. یکی از روش‌های مرسوم برای این منظور، استفاده از برنامه‌های IPTV است. نگران هزینه‌های آن نباشید؛ کانال‌های رایگان زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف و با لینک IPTV به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. کافی است یک برنامه مناسب برای تماشای IPTV نصب کنید. در این نوشته، ما شش مورد از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

6 برنامه رایگان IPTV برای اندروید

IPTV چیست؟

احتمالا در مورد Kodi چیزهایی شنیده باشید. این برنامه‌ها عموما برای اجرای IPTV به کار گرفته می‌شوند اما در واقع یک پخش کننده ویدیو هستند که هیچ کانال یا محتوایی در آنها وجود ندارد. شما باید کانال‌ها و پلی‌لیست‌هایی را به این برنامه‌ها اضافه کنید تا بتوانید از کانال‌های تلویزیونی استفاده کنید. محتوای IPTV به صورت یک فایل M3U در اینترنت وجود دارد که حاوی آدرس کانال‌های مختلف است. حالا شما می‌توانید، یک یا چندین لینک M3U به برنامه اضافه کرده و کانال‌های مختلفی را در دسترسی داشته باشید.

معرفی بهترین برنامه‌های رایگان برای پخش IPTV در اندروید

قبل از این که به معرفی برنامه‌ها بپردازیم، باید بگوییم که برنامه‌های زیادی با نام‌های مشابه برنامه‌های پایین در گوگل پلی و سایت‌های مختلف وجود دارند که کارکرد خوبی ندارند. پس بهتر است برای دانلود این برنامه‌ها از لینکی که داده‌ایم استفاده کنید.

Televizo

در میان برنامه‌های برتر IPTV، نمی‌توان به‌راحتی یکی را از دیگری بهتر قلمداد کرد، به‌ویژه که اغلب این برنامه‌ها ساختاری مشابه دارند. با این حال، Televizo آن‌قدر عملکرد خوبی دارد که نمی‌توان آن را از صدر لیست برنامه‌های IPTV برای اندروید حذف کرد.

Televizo

همان طور که قبلا هم گفتیم این برنامه بدون لینک پخش M3U کارکردی ندارد اما بعد از این که لیست مورد نظر خود را وارد کردید، تجربه‌ای عالی از پخش تلویزیون‌های مختلف را برای شما به همراه خواهد داشت. برنامه ساده و سبک است و هیچ پیچیدگی برای استفاده ندارد. نمایشگر ویدیو عالی طراحی شده و قابلیت‌های مورد نیاز کاربر همگی در آن گنجانده شده‌اند. تنها نکته منفی در مورد Televizo این است که هر از چند گاهی باید تبلیغات آن را تحمل کنید که برای حذفش، باید مبلغی برای خرید برنامه پرداخت نمایید.

Smarters Player

اگر از آن دسته افرادی هستید که قبلا IPTV خریداری کرده‌اید، احتمالا فروشنده به شما برنامه Smarters Player را برای اجرا پیشنهاد کرده است. برنامه‌ای بسیار معروف که خیلی‌ها در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.

Smarters Player

بر خلاف برنام قبلی که به شما معرفی کردیم، Smarters Player دارای امکانات زیادی بوده و از همین رو اصلا سادگی Televizo را ندارد. در این برنامه امکاناتی مثل پخش همزمان، لیست‌های جداگانه و امکانات ورود با اکانت‌های مختلف گنجانده شده است. حتی می‌توانید، ویدیوها را از طریق پخش‌کننده‌های دیگر بر روی موبایلتان مثل VLC اجرا کنید. این برنامه در نسخه رایگان تمامی امکانات اصلی را به شما ارائه می‌کند اما یک نسخه پولی با امکانات بیشتر هم دارد.

TiviMate

از بسیاری جهات TiviMate بهترین برنامه‌ی اندرویدی برای اجرای IPTV است اما یک مشکل بزرگ دارد. TiviMate برای گوشی‌های هوشمند ارائه نشده و تنها بر روی تلوزیون‌های اندرویدی و ست آپ باکس‌ها عرضه شده است.

TiviMate

این برنامه هم از چند پلی‌لیست همزمان پشتیبانی کرده، می‌توان نام کانال‌ها را تغییر داد، دسته‌بندی‌های مختلف برای کانال‌ها ایجاد کرد و حتی دسته‌بندی‌ها را مخفی کرد. امکانات TiviMate آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان از همه‌ی آن‌ها در این نوشته اسم برد اما بخشی از امکانات خاص آن مثل تغییر لوگوی کانال تنها در نسخه پولی قرار دارد. با این حال اگر قرار است که بر روی تلویزیون هوشمند اندرویدی به تماشای IPTV بپردازید با خیال راحت TiviMate را نصب کنید که بهتر از این برنامه پیدا نخواهید کرد.

OTT Navigator

OTT Navigator بزرگ‌ترین رقیب TiviMate به حساب می‌آید و بر روی تلوزیون‌های اندرویدی، طرفداران زیادی دارد.

OTT Navigator

خیلی از امکانات دو برنامه شبیه به هم است و هر دو نسخه‌های پولی با امکانات بیشتر نیز ارائه می‌کنند با این حال تفاوت فاحش آن‌ها در رابط کاربری‌ست که باعث شده، OTT Navigator بیشتر در میان کاربران حرفه‌ای محبوب باشد تا کاربران عادی!

GSE Smart IPTV

GSE Smart IPTV به طراحی فوق‌العاده خوب رابط کاربری‌اش معروف است. جدا از این، محبوبیت GSE Smart IPTV به خاطر عرضه بر روی پلتفرم‌های مختلف است. در واقع شما می‌توانید این برنامه را بر روی گوشی‌ها و تلویزیونی‌های اندروید و همچنین آیفون و تلوزیون‌های اپل نصب کنید.

GSE Smart IPTV

از نظر امکانات نیز GSE Smart IPTV فوق‌العاده عالی‌ست و همچنین یک سری امکانات مراقبت والدین نیز در آن گنجانده شده. همچنین از پروتکل‌های استریم مختلف از جمله HTTP، HSL، M3U8 و MMS نیز پشتیبانی می‌کند.

Perfect Player IPTV

و در آخر به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های IPTV اشاره کنیم. Perfect Player IPTV هم در میان کاربران موبایل و هم کاربران تلوزیون‌های اندرویدی محبوب است.

Perfect Player IPTV

این برنامه نیز تمامی امکانات لازم برای اجرای انواع لیست‌های پخش از جمله IPTV را داشته و یک پخش کننده عالی با قابلیت‌های مختلف به این منظور دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *