خیلی از ویژگی‌های کارآمد گوشی‌های سامسونگ، بین منوهای تو در تو پنهان مانده‌ و ممکن است، هیچ وقت متوجه وجودشان نشوید. به همین دلیل ما امروز به سراغ 8 ویژگی پنهان سامسونگ که در گوشی‌های جدید این شرکت وجود دارند و هر کدامشان می‌توانند در موقعی مناسب به کارتان بیایند.

8 ویژگی پنهان گوشی‌های سامسونگ

  1. کشیدن خطوط بی‌اشکال در گالری

قبل از هر چیز به سراغ یک قابلیت جالب اما پنهان گالری سامسونگ برویم. مثلا می‌خواهید در جایی از تصویر، یک شکل مثل خط، مربع، دایره یا حتی فلش بکشید. برای این کار عکس را در گالری باز کنید و روی آیکون Edit که به شکل مداد است بزنید. سپس روی آیکون ایموجی مانند یا همان آیکون Decorations زده و شکلی که می‌خواهید را با انگشت بکشید. سپس برنامه به صورت خودکار حدس می‌زند شکلی که قصد کشیدنش را داشتید چیست و آن را تصحیح می‌کند.

  1. فرمان صوتی برای گرفتن عکس

می‌دانستید که موقع عکس گرفتن با گوشی سامسونگ خود، می‌توانید بگویید چیز (Cheese) یا اسمایل (Smile) و به این صورت بدون فشردن دکمه شاتر، عکس بگیرید ؟ همچنین از این فرمان‌های صوتی می‌توانید برای گرفتن ویدیو نیز استفاده کنید. جهت روشن کردن این قابلیت، به Settings رفته و منو Shooting methods را باز کنید. سپس سوییچ Voice commands‌ را روشن نمایید.

  1. باز کردن نوتیفیکیشن‌ها به شکل دکمه شناور

این امکان برای شما فراهم است که نوتیفیکیشن‌ها را به صورت یک دکمه شناور در صفحه ببینید. مثل چیزی که قبلا در فیسبوک مسنجر دیده بودیم. نمایی از حالت روشن شده این قابلیت را در عکس زیر مشاهده می‌کنید. برای روشن کردن آن نیز به مسیر زیر بروید:

Settings > Notifications > Advanced settings > Floating notifications

در این صفحه حالت را روی Bubbles بگذارید. از این به بعد اگر می‌خواهید، نوتیفیکیشن‌های اپلیکشینی خاص را به صورت شناور در صفحه ببنید، باید یک بار روی آیکون مشخص شده در عکس وسط در بخش نوتیفیکیشن‌ها بزنید.

  1. استفاده از حالت تک دست

بعضی از مدل‌های گوشی‌ سامسونگ مثل سری اولترا، بسیار بزرگ هستند و کار کردن با آن‌ها تنها با یک دست بسیار سخت است. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، می‌توانید در مواقع خاص حالت تک دست را روشن کنید که صفحه نمایش به یک سمت، کوچک می‌شود. برای روشن کردن این ویژگی به Settings رفته و سپس Advanced features را روشن کنید. در این‌جا باید سوییچ handed mode را روشن نمایید.

در حالت تک‌دست، شما می‌توانید سمت قرارگیری صفحه کوچک‌شده، اندازه و ویژگی‌های دیگری را نیز تنظیم کنید. به‌علاوه، به جای استفاده از دکمه صفحه خانگی، کافی است دو بار روی صفحه ضربه بزنید تا به حالت مورد نظر خود دست یابید. برای خارج شدن از این حالت، تنها کافی است یک بار خارج از محدوده کوچک‌شده صفحه را لمس کنید. این قابلیت‌ها به کاربران کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود در شرایط مختلف استفاده کنند و تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌آورد.

  1. پاسخگویی خودکار با هندزفری

اگر دستان شما هنگام کار یا آشپزی مشغول است، می‌توانید از حالت جواب‌دهی خودکار استفاده کنید تا به راحتی با استفاده از هندزفری به تماس‌ها پاسخ دهید. این قابلیت تنها زمانی فعال می‌شود که هندزفری بلوتوث یا وایرلس به گوشی وصل باشد و باید از قبل آن را فعال کنید.

پس از فعال‌سازی، هر بار که گوشی زنگ بخورد، بعد از چند ثانیه به‌صورت خودکار تماس جواب داده می‌شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دسترسی مستقیم به گوشی، تماس‌های دریافتی را مدیریت کنید و در عین حال به کارهای خود ادامه دهید.

برای فعال سازی این گزینه، به مسیر زیر بروید:

Settings > Accessibility > Interaction and dexterity > Answering and ending calls

در این‌جا باید Answer automatically را فعال نمایید. به صورت پیش فرض، تماس بعد از 5 ثانیه جواب داده می‌شود اما می‌توان درون همان بخش، این زمان را بین 2 تا 10 ثانیه و بیشتر قرار داد.

  1. دکمه شناور دوربین

خیلی‌ها با قرار گیری دکمه شاتر در پایین صفحه مشکل دارند. برای حل این مشکل، بهتر است از دکمه شناور در گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید و آن را در جایی که راحت‌تر هستید بگذارید. برای این کار به Settings رفته و در Shooting methods گزینه‌ی Floating Shutter button را فعال نمایید. حالا وقتی به دوربین بروید، دکمه شناور را می‌بینید که اگر آن را نگه دارید، می‌توانید مکان قرارگیری‌اش را تغییر دهید.

  1. چراغ قوه اضطراری

این قابلیت به طرز عجیبی از نظرها پنهان مانده است. برای استفاده از چراغ قوه اضطراری ابتدا باید پنل کناری را فعال کنید. به Settings رفته و از Display گزینه‌ی Edge panels را فعال کنید. حالا که پنل کناری فعال شده با کشیدن از لبه صفحه نمایش به سمت داخل آن را باز کنید و از بالا روی سه نقطه بزنید. سپس از منو Flashlight را انتخاب نمایید. حالا با زدن روی آیکون چراغ قوه آن را روشن و خاموش کنید.

  1. فعال کردن ریست فکتوری خودکار برای جلوگیری از دزدی اطلاعات

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی گوشی‌های سامسونگ همین فعال کردن ریست فکتوری خودکار است. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده تا در زمانی که گوشی شما دزدیده شد از به سرقت رفتن اطلاعاتتان جلوگیری کند. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که 20 بار پسورد به اشتباه وارد شود. همچنین تنها اطلاعاتی که در خود گوشی ذخیره شده پاک می‌شوند و اطلاعات شما بر روی فضای ابری باقی می‌ماند.

برای روشن کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید:

Settings > Lock screen and AOD > Secure lock settings

حالا از این‌جا باید سوییچ Auto factory reset را روشن کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *