یوتیوب، ویدیوهای کوتاه یا “شورت” را در جواب ریلزهای اینستاگرام ارائه کرد و در این پلت‌فرم ویدیویی نیز به سرعت محبوب شد. ویدیوهای کوتاهی که به همه کاربران اجازه می‌دهد تا به تولیدکننده محتوا بدل شوند. البته اگر قصد دارید کانال خود را به درآمد برسانید و دنبال کننده‌های زیادی جذب کنید، حتما باید یک سری نکات را از همان ابتدا مد نظر داشته باشید. مقاله امروز ما نیز به همین نکات اختصاص داشته و به شما کمک می‌کند تا در ویدیوهای کوتاه یوتیوب به موفقیت برسید.

08 نکته مهم که درباره ویدیوهای کوتاه یوتیوب باید بدانید

نکات مهم درباره ویدیوهای کوتاه یوتیوب

مهم است ویدیویی که می‌سازید از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و همچنین ایده‌ای جدید و جذاب داشته باشد، اما بدون رعایت یک سری نکات خاص، شانس موفقیت شما پایین‌ خواهد بود. برای این که شانس خود را در این زمینه بالا ببرید، بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. بهینه سازی متن ویدیو برای سئو

بهینه سازی نوشته‌ها فقط به درد وبلاگ‌ها و سایت‌ها نمی‌خورد، بلکه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی همچون یوتیوب نیز تاثیر دارد. بهتر است از هشتگ‌های مناسب در متن ویدیو استفاده کرده و کلیدواژه‌های مرتبط با ویدیو را به کار ببرید. به کار بردن سه تا پنج هشتگ در هر ویدیو، توصیه می‌شود.

همچنین در بخش کپشن، می‌توانید، تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را قرار دهید. این متن به زمانی که کاربر بر روی ویدیو شما صرف می‌کند، کمک کرده و همچنین در دیده شدن توسط موتور جستجو نیز کمک می‌کند. برای مثال، اگر یک دستور آشپزی کوتاه را در ویدیو خود یاد داده‌اید، مواد مورد نیاز و نکات ضروری را در کپشن بنویسید.

  1. روایت داستانی برای جذب مخاطبان بیشتر

بسیاری از یوتیوبرهای موفق بر این عقیده هستند که روایت داستانی باعث می‌شود تا آن‌ها ویدیوهای وایرال زیادی داشته باشند. روایت‌های ادامه دار، استفاده از چالش‌های مختلف، ترکیب المان‌های صوتی و تصویری، داستان گویی مستقیم و همچنین رعایت یک تم خاص در ویدیوهای کوتاه، بعضی از ترفندهای مناسب برای ویدیوهای کوتاه یوتیوب به شمار می‌آیند.

  1. ارتباط با کاربران

یکی از چیزهایی که در تمامی شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است و باید رعایت کنید، ارتباط گرفتن با کاربران است. برای مثال، پرسش و پاسخ در ویدیوهای کوتاه مطرح کنید، نظر سنجی بگذارید و به نظرات جواب دهید. استفاده از برگه Community اهمیت زیادی برای تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب دارد و شما هم حتما باید از آن استفاده نمایید. در این بخش می‌توانید، خبرها و برنامه‌های خود را پست کرده و در ویدیوهای کوتاه نیز اشاراتی به آن‌ها داشته ابشید.

  1. اهمیت تامبنیل‌ها

خیلی از کاربران یوتیوب، بر اساس تامبنیل محتوای مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، ویدیویی را ببینند یا نه! گر چه این موضوع در ویدیوهای بلند اهمیت بیشتری دارد اما نباید تاثیر آن را در ویدیوهای کوتاه نادیده بگیرید و ویدیو خود را بدون تامبنیل عرضه کنید.

در نظر داشته باشید که هنوز نمی‌توانید، عکسی جدا برای ویدیوهای کوتاه به عنوان تامنیل انتخاب کنید، پس در ویدیو خود جستجو کنید و یک عکس مناسب در نظر بگیرید یا این که در همان ابتدای ویدیو، چند فریم برای تامنیل در نظر بگیرید.

  1. تنوع محتوا

شاید به طور کلی کانال شما یک موضوع خاص داشته باشد، اما باید در ویدیوهای کوتاه تنوع را رعایت کرده و روی یک چیز خاص، پافشاری نکنید. مثلا اگر کانال شما در مورد مسائل علمی است، به سراغ موضوعات مختلف رفته یا اگر کانال آموزش آشپزی دارید، گاهی به معرفی تجهیزات آشپزی یا حتی نکاتی درباره تمیز نگه داشتن آشپزخانه بپردازید. بد نیست، گاهی ویدیوهای کوتاه درباره ویدیوهای اصلی خود در کانال تولید کرده و به در متن به آن ویدیو لینک کنید.

از این که گاهی از زندگی شخصی خود چیزی بگذارید، نترسید، کاربران دوست دارند که خود واقعی شما را در کانالتان مشاهده کنند.

  1. الگوریتم ویدیوهای کوتاه یوتیوب را یاد بگیرید

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی دائما در حال تغییر هستند و شما نیز، استراتژی خود را باید همراه با آن‌ها تغییر دهید. در حال حاضر، مقدار زمانی که کاربر روی هر ویدیو صرف می‌کند، تعداد لایک‌ها، بازخورد کاربران و همچنین موضوعی که درباره آن ویدیو درست می‌کنید، بسیار اهمیت دارند. اما سعی کنید، همیشه به روز بوده و مقالات مختلفی را در این باره بخوانید تا استراتژی خوبی برای موفقیت در یوتیوب داشته باشید.

  1. برنامه‌ریزی منظم برای انتشار محتوا

به هیچ وجه بهش ویدیوهای کوتاه در یوتیوب را دست کم نگیرید. شما باید برنامه ریزی منظم برای انتشار ویدیو در این بخش داشته باشید. برای مثال، به صورت هفتگی در روزهای مشخص پست کنید و کاربران خود را عادت دهید که در زمانی که در نظر دارید، منتظر ویدیو شما باشند. سپس برنامه مورد نظر خود را در برگه Community اعلام نمایید.

انتشار منظم ویدیوها باعث می‌شود تا الگوریتم گوگل نیز شما را در رتبه بهتری قرار دهد.

  1. همکاری با دیگر تولیدکنندگان محتوا

به تنهایی کار کردن بسیار سخت است و با توجه به حجم بالای ویدیویی‌هایی که هر روزه در یوتیوب منتشر می‌شوند، موفق شدن کار آسانی به نظر نمی‌آید. به همین دلیل، همکاری با دیگر تولیدکنندگان محتوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید با این کار به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید. روشی معقول و اثرگذار که بدون هزینه برای شما دنبال کننده‌های جدید به همراه خواهد داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *