گفته‌های زیادی درباره اهمیت هشتگ‌ها در لینکدین وجود دارد. بسیاری تاثیر گذاری هشتگ‌ها در لینکدین را همتای دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌دانند و بعضی دیگر نیز به کل آن را بی‌تاثیر قلمداد می‌کنند.

همان طور که می‌دانید، لینکیدن به صورت رسمی در ابتدا از هشتگ‌ها پشتیبانی نمی‌کند و حتی در سال 2018 سعی کرد تا جستجو بر مبنای هشتگ را لغو کند، اما هنوز هم خیلی از کاربران به صورت دستی از هشتگ‌ها در پست‌هایشان استفاده می‌کنند. حالا سوال اصلی این جاست، آیا واقعا نیاز است که در لینکدین از هشتگ استفاده کنیم؟

 تاثیر هشتگ در لینکدین

به طور کلی ما در شبکه‌های اجتماعی یا صفحات وب، از هشتگ‌ها به منظور بخش بندی بهتر محتوا استفاده می‌کنیم. به این ترتیب در لینکیدن وقتی هشتگی را اضافه می‌کنید، کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند بر اساس آن هشتگ، محتوای مشابه و چیزی که مد نظر دارند را پیدا کنند. اما این را هم باید در نظر بگیرید که در طول سال‌های اخیر، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی -مخصوصا لینکدین- پیشرفت زیادی داشته و خیلی بهتر می‌تواند محتوای موجود را آنالیز کرده و کاربران را به محتوای مورد نظرشان برساند. این آنالیز حتی شامل محتوای بصری پست‌ها نیز می‌شود و تنها به کلیدواژه‌های نوشته‌های پست و البته هشتگ‌ها بسنده نمی‌کند.

به همین دلیل، هشتگ‌ها اهمیت سابق خود را از دست داده‌اند و محتوای مشابهی که تولید می‌کنید، در هر جا و حتی بدون هشتگ، در جتسجوها به کاربر نشان داده خواهد شد.

با این اوصاف، از نظر تئوری شما نیازی به هشتگ گذاری در پست‌های لینکدین نخواهید داشت. در مثال بالا، سیستم با توجه به نوشته و محتوای گرافیکی پست، متوجه می‌شود که پستی در رابطه با ادوبی ایلاستریتور و طراحی سه بعدی گذاشته‌اید. اما در واقعیت، پیشنهاد می‌شود که حتما در زیر پست‌ها هشتگ بگذارید، چون حتی تاثیر اندک، باز هم در دراز مدت مخاطبین بیشتری را به پست شما می‌کشاند.

در این رابطه حتی خود لینکدین نیز توضیحاتی داده است:

” هشتگ‌ها می‌توانند، ابزاری کارآمد برای بازدیدکنندگان باشند تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوانند، پست‌های مرتبط را به سادگی پیدا کنند. اما اهمیت هشتگ‌ها به موضوعات پست‌ها نیز بستگی دارد و تاثیر گذاری آن‌ها در زمانی که کاملا منطبق با موضوع پست باشد، بیشتر است. در کنار هشتگ‌ها، ما از کلیدواژه‌ها و دیگر اطلاعات مندرج در پست‌ها برای شناسایی پست‌های مرتبط استفاده می‌کنیم.”

پس در واقع بهتر است که حتما از هشتگ‌هایی استفاده کنید، که به پست مرتبط هستند تا تاثیر گذاری آن‌ها را بیشتر کنید و از اضافه کردن هشتگ‌های متعدد و نا مرتبط، شدیدا خودکاری کنید. همچنین بهتر است که تمرکز خود را روی کلیدواژه‌های مهم بگذارید و همچون پست‌های بلاگ، روی متن و نحوه‌ی آنالیز آن توسط الگوریتم‌ها، بیشتر وقت بگذارید.

چطور هشتگ‌های درست در پست‌های لینکدین بگذاریم؟

در ابتدا، یاد گرفتیم که حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنیم اما همچون کلیدواژه‌ها، حتما باید از هشتگ‌هایی استفاده کنیم که بازدید پست‌های ما را ارتقا ببخشند. یکی از راه‌های رسیدن به هشتگ‌ها پربازدید، دنبال کردن صفحات محبوب مرتبط با خودتان است و از این طریق، می‌توانید، کلیدواژه‌ها و هشتگ‌هایی که در پست های این افراد استفاده می‌شود را در پست‌های خود به کار ببرید.

همچنین برای پیدا کردن پربازدیدترین هشتگ‌های لینکدین و استفاده از آن‌ها در پست‌های خود، می‌توانید، از صفحات آنالیز متعددی که وجود دارند استفاده کنید. برای این کار کافی است، عباراتی همچون Trending hashtags on LinkedIn 2024 استفاده کرده و از لیست‌هایی مختلفی که در نتایج گوگل می‌بینید، استفاده نمایید.

نکاتی که باید در هنگام هشتگ گذاری در لینکدین در نظر بگیرید

و در پایان چند نکته دیگر هم ذکر کنیم که به تاثیر گذاری بهتر هشتگ‌های شما در لینکدین کمک خواهند کرد:

  • مطمئن شوید هشتگ شما دیده می‌شود. اگر پست‌های شما به صورت خصوصی منتشر شوند، هشتگ‌هایی که می‌گذارید، هیچ تاثیری نخواهند داشت
  • از هشتگ‌های متعدد استفاده نکنید و تنها بین 3 تا 5 هشتگ برای پست خود استفاده نمایید
  • لینکدین به صورت خودکار، هشتگ‌ها را با حروف کوچک کار می‌کند، بهتر است برای نمایش زیباتر، اولین حروف هر کلمه را به صورت دستی با حرف بزرگ وارد کنید. مثلا به جای #socialmediamarketing بنویسید: #SocialMediaMarketing
  • بهتر است هشتگ‌ها را در بطن خود متن به کار ببرید تا این که بخواهید در پایان نوشته لیستی از آن‌ها بنویسید
  • در کنار هشتگ‌های محبوب، هشتگ اختصاصی خود را نیز بسازید. این کار مخصوصا برای صفحات شرکتی کاربرد زیادی دارد
  • از هشتگ‌ها در منشن استفاده نکنید که کاربردی نخواهد داشت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *