با این که بازی‌های 70 دلاری و عناوین بزرگی که با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند،بازی‌های بسیار خوبی هستند اما با این حال نباید از کنار بازی‌های رایگان به راحتی گذشت که بعضی از آن‌ها، نه تنها در سطح بازی‌های یاد شده هستند، بلکه بعضا بهتر به حساب می‌آیند. این عناوین عموما به واسطه‌ی پرداخت‌های درون بازی که تاثیری روی برنده یا بازنده شدن شما نخواهند داشت به سود دهی می‌رسند و نوع دیگری از درآمدزایی را هدف قرار داده‌اند.

بهترین بازی‌های آنلاین و رایگان در سال 1394

بر خلاف سال‌های گذشته، در حال حاضر، تعداد زیادی بازی رایگان خوب وجود دارد که اغلب آن‌ها بازی‌های آنلاین هستند. در نوشته امروز سعی کرده‌ایم در ژانرهای مختلف، بهترین بازی‌هایی که در حال حاضر می‌توانید به صورت آنلاین و کاملا رایگان تجربه کنید را لیست کنیم:

Overwatch 2 | بهترین عنوان رایگان شوتر گروهی

Overwatch 2 شروع ناامید کننده‌ای داشت و بسیاری از بازیکنان نسخه اول این بازی نیز از نسخه جدید راضی نبودند، اما تغییرات Overwatch 2 و مواردی که به بازی اضافه شد، باعث شده تا در حال حاضر این عنوان، بهترین بازی شوتر گروهی آنلاین باشد. هدف این بازی ساده است، شما باید جاهای مشخص شده در نقشه را تصاحب کرده و جلوی تیم مقابل را بگیرید و اگر تا زمانی که مورد نیاز است، این کار را انجام دهید، برنده بازی خواهید بود.

Overwatch 2

با این حال، Overwatch 2 که محصول شرکت بازی‌سازی محبوب Blizzard است، با کاراکترهای مختلف و متنوع، بسیار جذاب و مفرح بوده و بازی کردن آن با دوستانتان، لذت‌بخش‌تر هم خواهد بود. این بازی برای تمامی کنسول‌های نسل حاضر و قبل و همچنین کامپیوترهای خانگی ارائه شده است.

Fortnite و Apex Legends |  بهترین عنوان‌های رایگان بتل رویال

Apex Legends

مدت‌هاست که این دو بازی در ژانر خود بی‌رقیب هستند و اگر چه بالا و پایین‌هایی را تجربه می‌کنند، با این حال همیشه تعداد زیادی بازیکن دارند و به کار خود ادامه می‌دهند. البته بین این دو بازی تفاوت‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل، هر دو را در نوشته امروزمان قید کرده‌ایم. در Apex Legends حدودا 60 نفر در نقشه فرود می آیند، اسلحه‌های آینده‌نگرانه در آن وجود دارد و گیم پلی بازی سریع و نفس گیر است. بازی‌های فورتنایت با 100 نفر آغاز شده، کمی کند‌تر است اما تنوع اسلحه‌ها، داستان‌سرایی و همچنین آپدیت‌های مکرر با محتوای بالا، آن را به محبوب‌ترین بازی حال حاضر بدل کرده است.

Fortnite

البته فورتنایت در ماه‌های اخیر به یک بازی بسیار گسترده بدل شده و حالا حالت‌های مختلفی از جمله حالت ماشین سواری مسابقه‌ای و چندین حالت دیگر را هم در خود دارد و کاربران نیز می‌توانند با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین، نقشه‌های اختصاصی در آن درست کنند. این بازی‌ها نیز برای تمامی کنسول‌ها، کامپیوترهای خانگی و حتی پلت‌فرم‌های موبایل عرضه شده‌اند.

League of Legends  |  بهترین عنوان رایگان بتل آرنا آنلاین

League of Legends 15 سال پیش عرضه شده و هنوز هم بیش از 100 میلیون بازیکن ماهانه فعال دارد که به انجام این بازی مشغول هستند. همین بازیکن‌ها هستند که این بازی را زنده نگه داشته‌‌‌اند.

League of Legends

برای آن‌هایی که با مدل بازی‌های بتل آرنا مثل Dota 2 آشنایی دارند، League of Legends یک عنوان مشهور و محبوب به حساب می‌آیند. دو تیم از قهرمانان از دو طرف نقشه‌ای نسبتا کوچک وارد شده و باید پایگاه‌ها را قبل از دیگری به تسخیر در بیاورند. دوربین بازی از بالا به پایین است و در حال حاضر، این عنوان بیش از 150 قهرمان مختلف با قابلیت‌های متنوع را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته League of Legends تنها برای کامپیوترهای خانگی و دستگاه‌های مک ارائه شده و البته موبایل‌ها عرضه شده و نسخه‌ای برای کنسول‌های بازی ندارد.

Valorant  |  بهترین عنوان رایگان شوتر تاکتیکی

چند سالی از عرضه Valorant می‌گذرد و گیم پلی خاص و سریع این بازی و البته تبلیغات گسترده‌ای که برای آن انجام شد، این عنوان را تبدیل به یک بازی موفق و پر بازیکن کرده است. ایده کلی گیم پلی Valorant  شبیه به بازی‌هایی مثل Counter-Strike است اما در این بازی، کارکترهای شما دارای قدرت‌های فرابشری نیز هستند.

Valorant 

همین باعث شده تا Valorant  با دیگر عناوین این چنینی که عرضه شده تفاوت‌های زیادی داشته باشد. در واقع شاید دلیل موفقیت آن نیز، همین موضوع بوده که بازیکن‌ها از بازی‌هایی شبیه به کانتر خسته شده بودند و نیاز به یک شوتر تاکتیکی متفاوت داشتند. Valorant تنها برای کامپیوترهای خانگی در دسترس است اما به زودی نسخه‌های کنسولی آن نیز عرضه می‌شود.‌

Trackmania  |  بهترین عنوان رایگان مسابقه‌ای

بازی‌های رایگان کمی در ژانر مسابقه‌ای عرضه می‌شوند. Trackmania از اولین روزهای عرضه در سال 2003 رایگان بوده و دارای نسخه‌های متفاوتی است. از بسیاری جهات این عنوان، یک بازی متفاوت در ژانر مسابقه‌ای به حساب آمده و مسیرهای متنوع آن از چند ثانیه تا چند دقیقه متنوع هستند.

Trackmania 

متاسفانه بزرگ‌ترین مشکل Trackmania که ممکن است خیلی‌ها را از این بازی دور کند، گیم پلی آن است که شما در اکثر پیست‌های آن تنها مسابقه خواهید داد و رکوردی که ثبت می‌کنید، در نهایت برنده یا بازنده را مشخص خواهد کرد. Trackmania هم برای دستگاه‌های خانگی و هم کنسول‌های نسل حاضر و یک نسل قبل غیر از نینتندو سوییچ عرضه شده است.

Marvel Snap  |  بهترین عنوان رایگان کارتی

بازی‌های عرضه شده مارول یکی از یکی بدتر هستند و تنها عناوین خوب مارولی مثل اسپایدر من نیز، توسط سونی توسعه داده شده‌اند. اما اگر به بازی‌های کارتی علاقه‌مند هستید، به هیچ وجه نباید Marvel Snap را از دست دهید. یک بازی رایگان و سریع کارتی که یاد گرفتن آن بسیار راحت است و دارای کارت‌های بسیار متنوع و گرافیک جذابی‌ست.

Marvel Snap

البته با توجه به تم مارولی بازی، شاید برای آن‌هایی که طرفدار کامیک‌ها نباشند، جذابیت بازی آن‌قدرها زیاد نباشد، اما واقعیت این است که از نظر گیم پلی و بسیاری پارامترهای دیگر، Marvel Snap در حال حاضر بهترین بازی به حساب بیاید.

در پایان

حالا که تا این‌جای نوشته را خوانده‌اید، یک پیشنهاد متفاوت هم برایتان داریم. سایت itch.io بازی‌های مستقل و کوچک را به صورت کاملا قانونی ارائه می‌کند. بسیاری از عناوین این سایت کاملا رایگان هستند و در میانشان، بازی‌های خاص و متفاوتی به چشم می‌خورند که شاید هیچ جا اسمشان را نشنیده باشید. حتما نگاهی به این سایت نیز بندازید.

itch.io

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *