بازی‌های سبک MMORPG تا قبل از موج بزرگ بازی‌های بتل رویال، محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین به شمار آمده و هزاران نفر را از سراسر جهان در سرورهای مختلف جمع می‌کردند. این سبک بازی‌ها، شاید دیگر مثل قبل معروف نباشند، اما عناوینی وجود دارند که بیش از 20 سال است، هنوز فعالند و به صورت دوره‌ای، به روزرسانی‌های جذابی برایشان ارائه می‌شوند.

قدیمی‌ترین بازی‌های ماجرایی آنلاین که هنوز بازیکن‌های زیادی دارند

بیایید کمی در مورد این بازی‌ها برایتان بگوییم:

World of Warcraft

این بازی اولین بار در سال 2004 کار خود را آغاز کرد. شرکت بلیزارد بعد از موفقیت‌های بزرگی که سه عنوان استراتژی Warcraft کسب کرده بود، دست به یک اقدام خارق‌العاده زد و بازی World of Warcraft را در ژانر MMORPG عرضه نمود.

World of Warcraft

اما چه چیزی باعث شد تا موفقیت این بازی تا این حد پایدار بماند؟ World of Warcraft دارای داستانی بزرگ و گیرا بود که آن را از عناوین استراتژی خود وام دار است و به روزرسانی‌های گسترده، داستان‌های جدیدی را به این دنیا معرفی و مکان‌های متنوعی را اضافه می‌نمود. شاید جمعیت بازی‌کننده‌های World of Warcraft به بزرگی روزهای اوجش نباشد، اما تخمین زده می‌شود که تعداد بازیکن‌های فعال آن در حال حاضر بیش از 9 میلیون نفر است.

Final Fantasy Online

Final Fantasy یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. این بازی 16 عنوان در سری اصلی و چندین و چند بازی جانبی داشته و همیشه دارای جایگاهی بالا در میان دوست داران بازی‌های کامپیوتری بوده است. اولین عنوان آنلاین از این سری بازی‌ها، Final Fantasy 11 Online نام داشت که 22 سال پیش عرضه شد. از همان زمان عرضه برای پلی استیشن 2 و ایکس باکس، این بازی طرفداران Final Fantasy را به دنیاهایی جذابی برد و اجازه می‌داد برای ساعت‌ها در کنار دیگر بازیکن‌ها از سراسر دنیا به جستجو و نبرد برپدازند.

Final Fantasy Online

سرورهای Final Fantasy 11 هنوز هم روشن هستند و هنوز هم بازیکن‌های زیادی در آن مشغولند اما در سال 2010، عنوان آنلاین دیگری به اسم FINAL FANTASY 14 Online ارائه شد که گرافیک بهتری داشت و کلاس‌های متنوع‌تر و دنیای متفاوتی را برای بازکنان به همراه می‌آورد. حالا هر دو بازی‌ طرفداران زیادی دارند اما تعداد بازیکن‌های نسخه 14 بسیار بیشتر است.

Second Life

تنها بازی‌های آنلاین به سبک MMORPG نیستند که برای‌ سال‌ها دوام آورده‌اند. Second Life که از سال 2003 شروع به کار کرده، هنوز هم تعداد زیادی بازیکن دارد و به روزرسانی‌های گسترده‌ای به صورت دوره‌ای برای آن منتشر می‌شود.

Second Life

Second Life نه به عنوان یک بازی بلکه به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگ سه بعدی منتشر شده و تا حد زیادی به بازی Sims شبیه بود. ارز اختصاصی، امکان خرید و فروش ملک، شخصی سازی کاراکترها و بسیاری ویژگی‌های دیگر، Second Life را در زمان خود به عنوانی معروف تبدیل کرده بود که تا حد زیادی از زمانه خود جلو بود. حالا این بازی از روزهای اوجش فاصله دارد اما به روزرسانی‌های مرتب باعث شده تا هنوز تعداد بازیکن‌های فعال Second Life بسیار زیاد باشد.

Team Fortress 2

بخش آنلاین Team Fortress 2 در زمان خودش، انقلابی به حساب می‌آمد. بعد از چند سال این بخش به صورت کاملا رایگان عرضه شد و بعضی مکانیک‌های آن نیز تغییر کرد. Team Fortress 2 از آن بازی‌هایی‌ست که به مرور بازیکن‌هایش را زیاد کرد و این محبوبیت را برای سال‌ها حفظ کرد.

Team Fortress 2

حالا به عنوان یکی از بازی‌های آنلاین رایگان با تعداد زیادی بازیکن، Team Fortress 2 یکی از محبوب‌ترین عناوینی به حساب می‌آید که از سال 2007 عرضه شده و تا حالا هم سرورهای آنلاین است.

Age Of Empires 2

در سبک استراتژی با اختلاف زیاد، Age Of Empires 2 محبوب‌ترین بازی آنلاین قدیمی محسوب می‌شود و با این که به تازگی نسخه ریمیک آن عرضه شده، اما هنوز هم سرورهای نسخه اصلی آن از حجم بالایی از کاربران میزبانی می‌کنند.

Age Of Empires 2

بسیاری Age Of Empires 2 را بهترین عنوان این سری محسوب می‌کنند تا حدی که در جدیدترین نسخه بازی، مایکروسافت به عنوان تولیدکننده آن به سراغ همان مکانیک‌های قدیمی بازی دوم رفته. Age Of Empires 2 در عین سادگی پیچیده بوده و تجربه‌ای عالی از یک بازی آنلاین استراتژی را برای شما به همراه خواهد داشت. البته در میان بازی‌های استراتژی Warcraft 3 نیز هنوز محبوب بوده اما این بازی به واسطه‌ی نسخه‌های مختلفی که از آن ساخته شده تا حدی به حاشیه رفته و فراموش شده است.

Counter-Strike

در آخر باید به محبوب‌ترین بازی آنلاین قدیمی اشاره کنیم که انگار قرار نیست، طرفدارانش حالا حالاها دست از آن بکشند. مود اصلی Counter-Strike در سال 2000 یعنی حدود 25 سال پیش عرضه شد و هنوز هم تعداد بسیار زیادی در روز، هنوز همان نسخه اصلی را بازی می‌کند. نقشه‌های قدیمی هنوز هم محبوب‌ترین نقشه‌های بازی هستند و پیشرفت‌هایی که بازی داشته به کیفیت آن اضافه کرده است اما تغییرات به صورت ماهوی نبوده و تمامیت آن بازی قدیمی حفظ شده.

Counter-Strike

Counter-Strike همیشه یادآور این موضوع است که ماد کردن بازی‌ها چه اهمیتی دارند. این بازی اساسا ماد Half-Life بود و آن قدر محبوب شد که حالا کسی یادش نمی‌آید از کجا نشات گرفته است!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *